شناسهٔ خبر: 159619 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دغدغه معیشت مردم هیچگاه برای اصلاح‌طلبان اولویت نبوده است

احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هرگز دغدغه معیشتی برای اصلاح‌طلبان اولویت نبوده بلکه برای اینکه عرصه تاخت و تاز برایشان هموار باشد، مرتب دم از فضای باز سیاسی زده‌اند.

به گزارش «نماینده»، احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، به جریان‌شناسی اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: این جریان سیاسی که در سال 76 با پیروزی دولت موسوم به اصلاحات پا به عرصه سیاسی کشور گذاشت، فراز و نشیب زیادی به همراه داشت و همواره با تشتت ذهنی سردمداران خود،کیان نظام را چندین بار دستخوش آشوب و فتنه کرده است به شکلی که هیچ بلوایی را در کشور پس از انقلاب‌ نمی‌توان یافت که یک سر آن به این جریان برنگردد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: جریانی که با شعار رسیدن به جامعه مدنی و قانون‌مداری بر سر کار آمد و دستیابی به مردم‌سالاری دینی، را سرلوحه کار خود قرار داد، اما دیدیم وقتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 نتیجه‌ای غیر از خواست آنان حاصل شد، شعار مردم سالاری را لگدمال کردند، حق تصمیم مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور برگزیده را ندیده گرفتند و کشور را 8 ماه به آشوب کشاندند.

مقدم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مرتب دم از آزادی، عقل سالاری و دوری از تحجر می‌زنند، تصریح کرد: آنان نهادهای مردم نهاد، شوراهای صنفی و کارگری را تا جایی که با خواست آنان همسو باشند به رسمیت‌ می‌شناسند، نمونه آن نحوه برخورد دولت اعتدال با مطالبات کارگری در جامعه بود، همگان دیدیم با کارگران هفت تپه، هپکو و ... چه برخوردی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به دو تشکل منحل شده اصلی این جریان گفت: اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت به عنوان دو بازوی قدرتمند اصلاح‌طلبان که به دلیل دست داشتن در فتنه 88 و اعتقادات التقاطی یا دستگیر شدند و یا به خارج از کشور گریختند و نوکری دشمنان نظام را می‌کنند، پس مانده‌های آنان در حزب کارگزاران سازندگی و حزب اعتماد ملی دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه‌ اصلاح‌طلبان در حاشیه‌سازی‌های پوچ و دشمن شادکردن و التهاب آفرینی ید طولانی دارند، گفت: اردوگاه پرتنش و پرحاشیه‌ اصلاح‌طلبان در زیر سؤال بردن ارکان قانونی کشور خُبره است و همواره برای نظارت استصوابی شورای نگهبان شمشیر از نیام کشیده و علیه شورای نگهبان به غوغاسالاری‌ می‌پردازد و اخیراً هم دیدیم هم جناب روحانی هم انصاری از سردمداران این حزب چگونه به شورای نگهبان و نظارت استصوابی تاختند دقیقاً همان نهادی که آنان را از فیلتر گزینش رد کرد و به قدرت نشاند، حالا که خرشان از پل گذشته یادشان آمده فیلتر نمی‌خواهند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: آنان در تمام مدتی که در رأس قدرت بوده‌اند و چون اکثریت آنان از افراد متمول بوده‌اند، هرگز دغدغه معیشتی برای آنان اولویت نبوده بلکه دستیابی به آزادی‌های سیاسی برای اینکه عرصه تاخت و تاز برایشان هموار باشد، مرتب دم از فضای باز سیاسی زده‌اند از این رو کمترین تأثیر را بر بهبود اقتصاد و معیشت مردم داشته‌اند و برخلاف خواسته‌های واقعی مردم حرکت کرده و از اعتماد مردم حداکثر سوءاستفاده را کرده‌اند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: شیفتگی به غرب و بزرگ پنداشتن قدرت غرب و ترویج سبک زندگی غربی از مؤلفه‌های اصلی اخلاقی آنان است و به اسم تعامل با دنیا سعی کرده‌اند جواب موشک غرب را با مذاکره بدهند.

وی ادامه داد: همواره نظام بیش‌ترین امتیاز را به آنان داده است اما با کمترین تبعیت از قانون بیشترین هزینه‌تراشی را برای نظام کرده‌اند و هیچوقت از عناصر فراری از کشور و پناهنده سیاسی و محکومین سیاسی و اقتصادی خود برائت نجسته و علیه عناصر مجرم، خائن و وطن‌فروش خود موضع‌گیری نداشته‌اند.

مقدم تأکید کرد: اصلاح‌طلبان بیش از 20 سال سکاندار اجرایی کشور بوده‌اند اما هیچ‌گاه سوءمدیریت و ناتوانی خود را نپذیرفته و با فرافکنی نظام را ناکارآمد نشان دادند، نتیجه عملکرد اصلاح‌طلبان همین وضعیت بد اقتصادی کشور است که روحانی بر سر مردم آورده است و حتی اکنون که به یازدهمین دوره انتخابات مجلس نزدیک‌ می‌شویم و با بحران مشروعیت رو به رو هستند و دیگر در جامعه دارای مقبولیت اجتماعی نیستند و از سرمایه اجتماعی برخوردار نبوده با تفرقه افکنی و و دوقطبی‌سازی به میدان انتخابات آمده تا زمینه را برای ایجاد تنش‌های انتخاباتی فراهم ‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد:‌ اصلاح‌طلبان با اقداماتی همچون حمله به نهادهای قانونی کشور تا مرز دستگیر شدن پیش‌ می‌روند تا ذهن مردم را با مظلوم‌نمایی منحرف کنند، با بزرگ‌نمایی مشکلات و ضعف‌هایی که بی‌شک خود اصلاح‌طلبان مسبب واقعی و اصلی آن بوده‌اند، سعی در ایجاد یأس در مردم و نا امیدی از صندوق‌های رأی دارند و با نشان دادن تغییرات اساسی در جبهه‌ اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند تاریخ مصرف سردمداران این جبهه را به تعویق بیاندازند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: کارنامه یکی از احزاب اصلاح‌طلب که اکثریت سران آن از محکومین دادگاه‌ها هستند، اعتماد به چنین حزبی و افراد معرفی شده و منتسب به آن برای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حقیقت خیانت به خود و نسل‌های آینده است، بنابراین باید با تأمل بیشتری نگریست تا یک بار دیگر آزموده را مورد آزمایش قرار نداد.

نظر شما