شناسهٔ خبر: 159616 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا

در همایش پژوهش‌های کاربردی در علوم انسانی بررسی می‌شود؛

نگاه آکادمیک به ایثار و نوع‌دوستی در سطح بین‌الملل/ تمدید مهلت ارسال آثار تا ۵ اسفند

سیدمحمدحسین چاوشیان دبیر بخش بین‌الملل همایش بین‌المللی پژوهش‌های کاربردی در علوم انسانی و علوم اسلامی گفت:‌ مخاطبانی از کشورهای آفریقایی، عربی و اروپایی، مقالات ISI خود را به این همایش ارسال کرده‌اند که همین موضوع سطح علمی این رویداد را، که نگاهی آکادمیک در سطح بین‌الملل به موضوع ایثار و نوع‌دوستی دارد، بالا می‌برد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین چاوشیان، دبیر بخش خانواده، جامعه و بین‌الملل همایش بین‌المللی پژوهش‌های کاربردی در علوم انسانی و علوم اسلامی، اظهار کرد: این همایش با محوریت «ایثار اجتماعی و نوع‌دوستی از دیدگاه ادیان» از سوی مرکز بین‌المللی علم، فرهنگ و عقلانیت و با مشارکت مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر و مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گفته وی، سخنرانان این همایش از چند کشور هستند که آلمان،‌ صربستان، جمهوری آذربایجان از آن جمله به شمار می‌روند. همچنین از میان کشورهای عربی نیز برخی شخصیت‌ها در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

چاوشیان ادامه داد: مخاطبانی از کشورهای آفریقایی، عربی و اروپایی، مقالات ISI خود را به این همایش ارسال کرده‌اند که همین موضوع سطح علمی این رویداد را که نگاهی آکادمیک در سطح بین‌الملل به موضوع ایثار و نوع‌دوستی دارد؛ بالا می‌برد.

وی افزود: چند مؤسسه از جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب و مؤسسه تربیت معنوی خاتم(ص) با مرکز بین‌المللی صلح، فرهنگ و عقلانیت برای برپایی این همایش همکاری کرده‌اند.

چاوشیان از برگزاری ۶ پیش‌نشست برای این همایش یاد کرد و گفت: یکی از این همایش‌ها در دانشگاه ادیان و با محوریت ایثار اجتماعی در ادیان مختلف برگزار شد. همایش دیگری نیز با همین رویکرد در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: پیش‌نشستی نیز در پژوهشگاه علوم انسانی تهران برگزار کردیم که از نگاه فقه و حقوق، موضوع یاد شده را مورد بررسی قرار می‌داد. دو پیش‌نشست نیز در دانشگاه مجازی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه برگزار شد.

همایش بین‌المللی پژوهش‌های کاربردی در علوم انسانی و علوم اسلامی با محوریت ایثار اجتماعی و نوع‌دوستی از دیدگاه ادیان، هشتم اسفندماه از ساعت ۸:۳۰ ـ ۱۶:۳۰ در سالن همایش‌های فرهنگسرای جوان واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر، جنب استانداری قم برگزار می‌شود.

طلاب، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را از طریق سامانه اینترنتی www.iscsr.com به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

گفتنی است ابتدا تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه به عنوان مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده بود؛ که این تاریخ تا ۶ اسفندماه تمدید شده است.

نظر شما