شناسهٔ خبر: 159612 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدت زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در تهران

کولیوند رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه فعالیت آمبولانس‌های این سازمان به صورت کامل کنترل می شود، گفت: متوسط حضور نیروها و ارائه خدمت به بیماران در تهران ۱۴ دقیقه است.

به گزارش «نماینده»،پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور امروز در کنگره سلامت مردان با اشاره به تاریخچه فعالیت اورژانس در کشور، اظهار داشت: اکنون در تهران زمان حضور نیروی اورژانس به بیمار، ۱۴ دقیقه است در حالی که قبلا ۳۸ دقیقه بود.

وی ادامه داد: اکنون در جاده‌های روستایی نیز حضور داریم؛ ضمن اینکه اکنون ۴۰۰ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل در مناطق صعب العبور داریم.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اکنون در حال خرید ۱۰۰۰ آمبولانس هستیم و ۵۵۰۰ دستگاه نیز در کشور داریم.

کولیوند از فعالیت ۶۴ اتوبوس آمبولانس در کشور خبر داد و افزود: اکنون می‌توانیم آمبولانس‌های خود را کنترل کرده به شکلی که مشاهده کنیم کجا قرار داشته، با چه سرعتی حرکت می‌کند و حتی میزان باک بنزین آن را کنترل می‌کنیم.

وی از وجود ۴۵ بالگرد امدادی در اورژانس خبر داد و گفت: این بالگردها، اورژانس هوایی را انجام می‌دهند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر با اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شدند، بیان داشت: ۶۵ درصد این افراد مستقیم به اتاق عمل انتقال داده شدند.

کولیوند از فعالیت ۳۳۰ دستگاه موتور اورژانس خبر داد و گفت: در حال خرید ۱۰۰۰ دستگاه موتور دیگر هستیم.

وی به مدیریت درمان سکته‌های قلبی اشاره کرد و افزود: برای افراد دچار سکته قلبی ۹۰ دقیقه زمان برای رسیدن به مراکز درمانی داریم.

رئیس اورژانس کشور از مشارکت این سازمان در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، خبر داد.

نظر شما