شناسهٔ خبر: 159598 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایرانیان به نماینده‌ای که زندگی و رأیش شفاف است رای دهند

ابطحی/2 نماینده خمینی‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه ایرانیان باید به نماینده‌ای که زندگی و رایش شفاف است رای دهند گفت: مردم باید با حضور در انتخابات کشور را برای اجرای گام دوم انقلاب آماده کنند.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص‌های نماینده اصلح اظهار داشت: برای انتخاب نماینده اصلح باید شاخص‌هایی در نظر بگیریم که اگر نباشد قطعا مشکل خواهیم شد. 

وی افزود: اگر نماینده‌ای خدا را حاضر و ناظر نبیند ترس از معاد، حساب و کتاب نداشته باشد می‌تواند هر کاری را بکند که متاسفانه برخی‌ها اینگونه بوده و نمایندگی را راحت و ساده می‌بینند در حالی که نماینده مجلس به عنوان وکیل مردم باید ناظر بر قوه مجریه بوده و قانون‌گذاری صحیح کند. 

نماینده مردم خمینی‌شهر ادامه داد: نماینده‌ای که تلاش نکند که طرح‌ها و لوایح در جهت حاکمیت احکام الهی نباشد و دلسوز مردم نباشد می‌تواند دست به تخلفاتی بزند که در مجلس فعلی برخی‌ها این کار را کردند. ضمن اینکه اگر تمامی اقدامات‌مان را با اسلام تطبیق ندهیم مشکلات کشور حل نخواهد شد؛ اسلام از ما خواسته نگاه به داخل داشته و تولیدات جامعه اسلامی را افزایش دهیم در حالی که متاسفانه نگاه برخی‌ها به خارج از کشور است. 

ابطحی افزود: مجلس یازدهم باید سریعا قوانین نظام بانکداری را اصلاح کرده و ربا را از بانک‌ها حذف کنند تا مشکل حل شود؛ وقتی مراجع عظام تقلید بارها در این باره تذکر داده‌اند چرا ربا را حذف نمی‌کنند. 

وی تصریح کرد: سومین شاخصه نماینده مجلس، ولایت‌مداری است و او باید بدانند که سکاندار کشور کیست و و اگر ایشان حرفی زدند فصل‌الخطاب باشد لذا وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرماینده عدم مذاکره با آمریکا و تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی باید در مجلس این موضوعات رعایت شود. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه وکیل مردم در مجلس باید استکبارستیز باشد گفت: استکبار فقط به آمریکا و اسرائیل و انگلیس محدود نمی‌شود بلکه باید مقابل هر تفکر و برنامه‌ای که به دنبال تسلط بیگانگان بر مقدرات کشور و مسلمانان است ایستادگی کنند و با آن بجنگند.

وی افزود: دشمن‌شناسی کار مشکلی است ولی نماینده مجلس باید با بصیرت لازم این موضوع را به خوبی تشخیص دهد. 

ابطحی اظهار داشت: گاهی اوقات برخی نفوذی‌ها طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای مثال در حوزه محیط زیست دارند که می‌خواهند تیشه به ریشه کشور بزنند ولی نماینده دلسوز و واقعی باید بصیر بوده و اقدامات دشمن را رصد کند.

وی گفت: داشتن صراحت بیان و لهجه، رک‌گویی، شجاعت در موضع‌گیری‌ها، مبارزه با فساد و تبعیض از شاخصه‌های یک نماینده مجلس است که می‌تواند مجلس را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهد. 

وی درباره اینکه عملکرد برخی مسئولین و بدعهدی آنان باعث گلایه و ناراحتی مردم شده است، تصریح کرد: مردم مراقب باشد که وقتی یک نامزد نمایندگی مجلس وعده و وعید می‌دهد از او سوال کنند آیا او توان اجرای این وعده‌ها را دارد یا خیر؟ ضمن اینکه برخی افراد دروغ می‌گویند تا کرسی‌های مجلس را تصاحب کنند. 

ابطحی تصریح کرد: نماینده واقعی مردم صداقت داشته و زندگی و رایش شفاف است و تمامی هزینه‌های انتخابی‌اش مشخص است. 

وی از مردم خواست با حضور در انتخابات روز جمعه ضمن تجدید بیعت با جمهوری اسلامی، دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و کشور را برای اجرای گام دوم انقلاب آماده کنند ضمن اینکه به استکبار ثابت کنند که هیچ چیزی نمی‌تواند منجر به دلسردی مردم ایران از حاکمیت شود

نماینده خمینی شهر اظهار داشت: مردم به نامزدی رای دهند که ادامه دهنده مکتب شهید سلیمانی باشد چرا که وی متعلق به مکتب جهاد، شهادت و ایثار بوده و خود را خادم مردم و ظلم ستیز و فساد ستیز بود.  

نظر شما