شناسهٔ خبر: 159580 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا باید بدون شرط منطقه را ترک کند/ آنان فقط زبان زور می‌فهمند

ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: آمریکا اشغالگر است و باید بدون قید شروط، هر چه سریعتر منطقه را ترک کند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی، با تأکید بر ضرورت خروج آمریکا از منطقه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند و هر جایی که پا گذاشتند، جز آسیب و ویرانی به ملت‌ها و زیرساخت‌های آن کشور، هیچ کاری نکردند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای منافع درازمدت به منطقه آمده‌اند و قصد دارند که در منطقه بمانند و اگر موانع جدی نداشته باشند، حتماً در منطقه می‌مانند.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و نهایت فشار را به آمریکایی‌ها وارد کنند تا از منطقه ما هر چه سریع‌تر خارج شوند.

رضایی با بیان اینکه حاکمیت کشورهای منطقه از سوی آمریکا نقض و تحقیر می‌شود، افزود: این مسئله تا حدی بارز است که حتی آمریکا برای پرواز پهپادهای خود بر فراز کشورهای منطقه، اطلاعی به مسئولان آن کشورها نمی‌دهد و به حق حاکمیت کشورهای منطقه و استقلال آنان احترام نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه بعضاً آمریکایی‌ها برای خروج از منطقه شروطی را می‌گذارند، گفت: این زیاده خواهی آنان است، چراکه آمریکا اشغالگر است و باید بدون قید شروط، منطقه را ترک کند.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها با زور و اشغالگری در کشورهای منطقه مستقر شده‌اند، گفت: شهادت سردار سلیمانی منجر به بیداری همه ملل مسلمان به ویژه مردم منطقه شد و فهمیدند که آمریکایی‌ها هر جا باشند، برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

رضایی تأکید کرد: قطعاً خون شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی در تسریع خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تأثیر بارزی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما