شناسهٔ خبر: 159565 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: الف

درخواست قالیباف از مردم: به لیست "ایران سربلند" بی کم و کاست رای دهید

قالیباف لیست تهران شهردار اسبق تهران و سرلیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خطاب به مردم گفت: من به تمام ۳۰ نفر لیست «ایران سربلند» رای می دهم بی کم و کاست؛ شما نیز به همه آنها رای دهید بی کم و کاست تا ان‌شاءالله بتوانیم با ایجاد مجلسی قوی و کارآمد، در جهت گره گشایی از کار مردم اقدامی موثر بکنیم.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف ، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به انتقادها از لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: از روزی که لیست ائتلاف منتشر شده است عده‌ای به جای حمایت از آن، به نقد و رای ندادن به تمام ۳۰ نفر را ترویج می کنند. آیا مفهوم این حرف این است که به این لیست نقد وارد نیست؟ حتما هست. من هم نقدهایی به آن دارم. بنده هم معتقدم در مقام مقایسه افرادی متعهد، انقلابی و توانمندتر از برخی افراد این لیست از آن جامانده‌اند چه از نزدیک ترین افراد به من و چه از کسانی که منتقد من بوده اند و هستند؛ اما باید سلیقه‌ها، تشخیص‌ها و برداشت‌های شخصی را کنار بگذاریم و به پیروزی همراه با کارآمدی جریان انقلاب فکر کنیم.
وی افزود: همه آنچه اتفاق افتاده به میزانی که من در نواصول گرایی مطرح کردم ایده‌آل نیست اما باید بگویم که گام رو به جلوی بزرگی برداشته شده است. در مانیفست نواصول گرایی نیز نوشتیم که قرار نبود خودمان جریانی جدید درست کنیم بلکه اصرار داشتیم بنای جریان را بر مبنای مکتب امام و مبانی آقا اصلاح جدی کنیم. تاکید کرده بودیم که تصمیم‌گیری در حوزه‌های سیاسی نباید از بالا به پایین باشد، در مجلس نو تاکید داشتیم باید چهره‌های نو از بین نیروهای انقلاب براساس شاخص‌ها به مردم معرفی شوند. خدا را شکر دوستان سرانجام قبول کردند. در نهایت هم فرایندی اجرا شد که چندهزارنفر از بدنه‌ی اجتماعی نیروهای انقلاب در تهران در انتخاب ۳۰ نفر نهایی نقش موثر داشتند و هم حداقل ۱۸ نفر از لیست نهایی چهره های نو و جوان هستند. آیا به این فرایند نقد وارد نیست؟ حتما هست، اما قبول کنیم برای تجربه اول گامی بزرگ برداشته شده است. طبیعی است من هم مثل بقیه معتقدم لیست در مقایسه با لیستی که می‌توانست باشد لیست آرمانی نیست و اشکالاتی به آن وارد است اما همینجاست که باید با تاکید بر وحدت و همگرایی به فکر پیروزی جریان انقلاب در برابر حامیان دولت باشیم و منافع و مخصوصا برداشت‌ها و سلیقه‌های خودمان را کنار بگذاریم. بله من آن زمان که دیدم لیست اولیه قبل از نهایی شدن منتشر شد و به‌دلیل نبود افراد جوان اقتصادی نمی‌تواند کارآمدی مجلس آینده را تضمین کنید. بر بازبینی لیست با اصلاح فرایند تاکید کردم اما برای جلوگیری از هرگونه سهم‌خواهی حاضر نشدم بر افرادی که خود آنها را اصلح می دانستم تاکید کنم و فقط بر ورود افراد متخصص اصرار کردم و از برخی افراد که اتفاقا با من مخالفند، دفاع کردم.
شهردار اسبق تهران در ادامه اظهار کرد: اکنون نیز معتقدم هرکس بر اساس برداشت و تشخیص خودش از افراد می تواند معتقد باشد که این لیست می توانست بهتر باشد یا با یک یا چندنفر آنها مخالف باشد، اما بپذیریم آنچه مهم است این است که فارغ از جزئیات و بررسی تک تک مصادیق، این لیست در کلیت از نظر جوانگرایی، تخصص گرایی، وجود افراد باتجربه و حضور بانوان قابل دفاع است و با توجه به حضور جدی و پرچهره جریان حامی دولت و تعدد لیست های جریان انقلاب و سرگردانی مردم، باید با قدرت و جدیت از این لیست و فقط همین یک لیست حمایت کرد و اجازه نداد رای مردم پراکنده شود و آنها را به رای دادن به همه ۳۰ نفر لیست بی کم و کاست تشویق کرد تا بدلیل اشتباه ما جریان حامی دولت پیروز انتخابات نشود.
کاش جریان پایداری نیز به وحدت اهمیت می داد و وحدت کامل را نمی‌شکست تا مقدمه این همه لیست‌های متنوع و سرگردان شدن مردم شود.
قالیباف در پایان خطاب به مردم گفت: من به تمام ۳۰ نفر این لیست رای می دهم بی کم و کاست؛ شما نیز به همه آنها رای دهید بی کم و کاست تا ان‌شاءالله بتوانیم با ایجاد مجلسی قوی و کارآمد، در جهت گره گشایی از کار مردم اقدامی موثر بکنیم.

 

نظر شما