شناسهٔ خبر: 159559 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس تراز انقلاب اسلامی ساده‌زیست، فساد ستیز و ولایتمدار است

کریمی نماینده اراک در مجلس ولایت‌مداری را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مجلس تراز انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: مردم نماینده‌ای انتخاب کنند که ساده‌زیست بوده و با فساد و رانتخواری مقابله کرده و خود را پاسخگو دانسته و خود را برای ایران اسلامی فدا کند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های مجلس کارآمد در تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت:  امروز کشور ما نیازمند یک مجلس کارآمد و توانمند در تراز انقلاب است که بتواند بر مشکلات فائق آمده و کشور را از این وضعیت نجات دهد.

وی با مهم برشمردن حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم در 2 اسفندماه افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی سال‌ها است که با برنامه‌ریزی‌ و توطئه  سعی دارند مردم را نسبت به مسئولین و حاکمیت مأیوس کرده و به کشور ضربه بزنند، اما  قطعاً مردم  بصیر و آگاه با حضور پررنگ خود در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

این نماینده مجلس درباره شاخصه‌های مجلس تراز انقلاب عنوان کرد:  یک مجلس کارآمد و انقلابی از شاخص‌هایی نظیر تحصیلات، تخصص،تجربه، شجاعت، روحیه جهادی و انقلابی باید برخوردار بوده تا در زمینه قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون مورد استفاده قرار گیرد.

کریمی همچنین عدالت‌محوری، مردم‌مداری، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، جسارت، پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و عمل‌گرایی را از دیگر شاخصه‌های مجلس تراز انقلاب دانست.

وی ولایت‌مداری را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مجلس تراز انقلاب عنوان کرد و افزود: نماینده مجلس تراز انقلاب باید ساده‌زیست بوده و با فساد و رانتخواری مقابله کند و در برابر مردم همواره پاسخگو بوده و برای آبادانی کشور با تمام توان خود بکوشد و برای ایران خود را فدا کند. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر این شاخص‌ها در اکثر نمایندگان مجلس جمع شود آن مجلس را می‌توان به عنوان مجلسی کارآمد و انقلابی که در تراز انقلاب باشد، دانست.

کریمی در پایان گفت: قطعاً تحقق و تشکیل یک مجلس مقتدر، کارآمد و انقلابی و تشخیص شاخص‌های آن با مردم است و انتخابات آگاهانه مردم می‌تواند زمینه و بستر را برای تشکیل چنین مجلسی فراهم کند.

نظر شما