شناسهٔ خبر: 159558 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

برای کم شدن اختلاف‌ها انصراف دادم تا جا برای یک نفر باز شود/ ۱۲ سال است در حوزه پارلمان فعالیت می‌کنم

امیرابراهیم رسولی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اختلافات بسیار زیادی در شورای ائتلاف ایجاد شد، گفت: در چنین شرایطی احساس کردم به‌نحوی باید به حل اختلاف کمک کنم که در نهایت با هدف تحکیم وحدت در شورا انصراف دادم.

به گزارش «نماینده»،ابراهیم رسولی، درباره چرایی انصرافش از کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حدود ۱۲ سال است که در حوزه پارلمان فعالیت کرده‌ام، رسانه تخصصی در حوزه مجلس در اختیار دارم، فارغ‌التحصیل دکتری علوم سیاسی هستم و در کل از تمامی ویژگی‌های کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی برخوردار بودم و همچنین در تمام مراحل فرآیند شورای ائتلاف شرکت کردم و در هر مرحله‌ای نمره بالایی را به دست آوردم و در نهایت با رأی اکثریت اعضای شورا، عضو لیست شورای ائتلاف شدم.

وی با بیان اینکه صحنه انتخابات صحنه خاصی است، گفت: اختلافات بسیار زیادی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ایجاد شد، لیست‌های متفاوتی منتشر شد و افراد مختلفی تلاش می‌کردند تا در لیست قرار بگیرند؛ لذا در چنین شرایطی احساس کردم که باید به‌نحوی به حل اختلاف کمک کنم و به نظرم آمد برای حل اختلاف به وجود آمده در نیروهای انقلاب، جای یک نفر را خالی کنم و به همین دلیل انصراف دادم، پس انصراف من فقط با هدف تحکیم و حدت در درون ائتلاف انجام شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز لیست شورای ائتلاف به صورت قطعی آماده شده است، یادآور شد: برخی اختلافات در خصوص نحوه بستن لیست نهایی ائتلاف بود و نظرات مختلفی در این رابطه وجود داشت، اما با این وجود هیچ‌کس به من نگفت انصراف بدهم؛ چون تمام امتیازات را کسب و سپس وارد لیست شدم.

رسولی گفت: فضا در ائتلاف به‌گونه‌ای بود که احساس کردم با در اضلاع مختلف به ائتلاف کمک کنم تا وحدت خدشه‌دار نشود و در این بین برخی با انصراف من مخالفت کردند، اما کاری که تشخیص دادم صحیح است را انجام دادم و این کار، قطعآً صحیح بود؛ چون افراد در کنار تلاشی که می‌کنند باید توانایی داشته باشند که از بعضی موضوعات بگذرند.

وی به عدم همکاری جبهه پایداری با شورای ائتلاف اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه ماه‌ها تلاش شد تا جبهه پایداری به شورا بپیوندد، حاضر به پیوستن نشد و شعارهایی که اخیراً مطرح می‌کنند، مبتنی بر واقعیت نیست و جلسات مشترکی با آنها داشتیم، ولی حاضربه ائتلاف نشدند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: اینکه جبهه پایداری در دقیقه ۹۰، اسامی خود را لیست کنند و از وحدت سخن بگویند، تک‌روی و تحمیل به جمع و بدعت محسوب می‌شود؛ لذا اگر هر اندازه شکست برای جبهه انقلاب رقم بخورد، جبهه پایداری باید پاسخگوی رفتارشان باشند.

رسولی گفت: در شرایطی که به خاطر ناکارآمدی اصلاح‌طلبان، مردم به سمت جریان انقلاب گرایش یافته بودند، جبهه پایداری باعث شد تا جبهه انقلاب با دو لیست مواجه باشد و همین دو لیست شدن، ممکن است مردم را مردد کند و جبهه انقلاب، آسیب ببیند.

نظر شما