شناسهٔ خبر: 159555 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها چه بود؟

طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان ملاک‌های این شورا در فرایند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات یازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» ، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفتگویی درباره معیارهای احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس گفت: معیارهای شورای نگهبان در همه ادوار چیزی غیر از قانون نبوده و نیست.

وی ادامه داد: داوطلبان نمایندگی مجلس شرایطی را باید داشته باشند و البته موانعی را نباید داشته باشند که همه این موارد در ماده ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس آمده است که شورای نگهبان هم بر اساس همین کف شرایط قانونی که در قانون انتخابات آمده، همیشه به بررسی شرایط داوطلبان نمایندگی مجلس پرداخته است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه ما در قانون جناح‌بندی و سهیمه‌بندی حزبی نداریم، تصریح کرد: طبعا شورای نگهبان هم نباید به این موضوع (داشتن نگاه جناحی) ورود کند که بنده هم به عنوان جوانترین عضو شورای نگهبان شهادت می‌دهم که واقعا ملاک این نهاد در بررسی صلاحیت‌ها قانون بوده و گرایش سیاسی اشخاص در بررسی صلاحیت‌ها ملاک نبوده و تاثیری نداشته است.

طحان نظیف تاکید کرد: جریانات سیاسی و داوطلبان نمایندگی مجلس رقابت خودشان را برحل مسائل اساسی مردم و مشکلات معیشتی مردم قرار دهند.

وی افزود: هر داوطلبی از هر طیف سیاسی که بتواند مشکلی از مشکلات مردم را حل کند ما دست آن داوطلب را می‌بوسیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به تایید صلاحیت بیش از ۷ هزار نفر در این دوره از انتخابات گفت: این عدد در طول چهل و یک سال گذشته بی سابقه است.

طحان نظیف همچنین درباره رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها گفت: در این دوره از انتخابات شورای نگهبان تاکید ویژه‌ای بر بحث سلامت اقتصادی داوطلبان داشت که مطالبه جدی مردم بود.

نظر شما