شناسهٔ خبر: 159549 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خرازی: تحریم‌کنندگان انتخابات می‌خواهند کشور به سمت نابودی برود

خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه هر که انتخابات را تحریم کند می‌خواهد این کشور به سمت نابودی برود، گفت: تحریم‌کنندگان انقلاب در اتاق فکر غرب و شرق نشستند.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمدصادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان، با حضور در 221 قسمت از برنامه تلویزیونی «بدون توقف» که 26 بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه هر که انتخابات را تحریم کند می‌خواهد این کشور به سمت نابودی برود، گفت: تحریم‌کنندگان انقلاب در اتاق فکر غرب و شرق نشستند.

وی تصریح کرد: من تبریک می‌گویم که در کشور و انقلابی که 40 سال از آن گذشته کنش‌گران سیاسی و نمادهای دیدگاه‌های مختلف می‌توانند دور یک میز نشسته و با هم مباحثه و مناظره کنند، این نشانه‌ بلوغ مردم‌سالاری و دموکراسی است و قدر آن را باید خیلی دانست، فارغ از هر دیدگاه و تعلق خاطری که به هر تفکری داریم ما یک مسلمانیم، میزان تقوا را خداوند عدالت دانسته، بعضی‌ها امروز در موقعیت خاص حکومتی هستند و فردا نیستند آنچه که باقی می‌ماند کلام انسان تفکر و عملکرد انسان است.

خرازی در ادامه در خصوص نقش احزاب در انتخابات اظهار کرد: بخش عمده‌ای از ریزش‌ها و رویش‌ها در احزاب گام‌هایی است که در کشورهایی مثل کشور ما حاکمیت برمی‌دارد و هزینه آن را هم حاکمیت و دولت می‌دهد و اتفاقا چیستی و چرایی اقبال و عدم اقبال مردم را به همراه دارد. من اگر می‌گویم مشارکت مردم آسیب می‌بیند آسیب مشارکت مردم را فقط در شورای نگهبان نمی‌بینم من آسیب مشارکت مردم را در عملکرد دولت هم می‌بینم اگر بخواهیم سهم هر کسی را مشخص کنیم آن موقع باید کارشناسان بنشینند و در مورد نظرسنجی‌هایی که در کشور هست بحث کنند.

 این چهره اصلاح‌طلب اضافه کرد: چرا مردم اقبال می‌کنند به ماهواره و تلویزیون‌هایی که دارند مثل موریانه اندام اندیشه‌های اعتقادی نسل جوان ما را می‌خورند و ما بدون توجه داریم نگاه می‌کنیم من یادم می‌آید غیر از اینکه در احادیث داریم «حب‌الوطن من‌الایمان» و احادیث و روایات زیادی را در نقل بزرگان داریم، وقتی عراقی‌ها مدرسه ابتدایی را در بروجرد زدند و 180، 190 کودک را شهید کردند حضرت امام(ره) یک بیانیه دادند که اوج ملی‌گرایی بود و بعد فرمودند من برای یک وجب خاک ایران حاضرم تمام زندگی‌ام و برای خون یک ایرانی حاضرم تمام وجودم را بدهم. تمام مبارزه من برای این بوده که استعمار و استبداد دو لبه قیچی که همه حیثیت این مملکت را زیر سؤال می‌برد از بین برود، این ناسیونالیزم ایرانی مورد احترام است.

خرازی با تأکید بر اینکه انتخابات ما نباید تضعیف شود، عنوان کرد: شما نقد دارید به صحبت‌های رئیس‌جمهور من هم قبول دارم، اما این طرف هم بپذیریم که چطور می‌توانیم توجیه کنیم که 90 نماینده فاسد در مجلس است؟، هر که انتخابات را تحریم کند متعلق به بیگانگانی است که می‌خواهند این کشور به سمت نابودی برود، یک روز خوش این کشور در کنار مردم نبودند، تحریم‌کنندگان انتخابات کسانی هستند که در اتاق فکر غرب و شرق نشستند، این را تردید نکنید که نه آمریکا دلش برای ما سوخته نه اروپا و نه همسایگانی داریم که به آنها بتوانیم تکیه کنیم. 

وی همچنین یادآور شد: این نگرانی که دولت غرب از هلال شیعی دارد و به ناحق هم مطرح می‌کنند، مگر سوریه شیعی است، 80 درصد سوریه از برادران اهل سنت ما هستند، تنها یک سوم لبنان شیعه هستند، بخش عمده جمعیت عراق اهل تسنن هستند بحث آنها بحث مقاومت است، آنها با نام شیعه می‌خواهند فرهنگ مقاومت را سرکوب کنند. 

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به اینکه بگذارید کلام دیگران، سخنان دیگران و دغدغه دیگران گفته شود، اظهار کرد: چرا سازوکارها به گونه‌ای است که فردی رد صلاحیت می‌شود، بعد از یک انتخابات دیگر وزیر اطلاعات می‌شود خوب این نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد باید ایرادات را رفع کنیم، اگر این ایرادات را رفع نکنید نمی‌توانید دیدگاه‌های یک بخشی از جامعه را همراه خود بکنید، در حالیکه ما می‌خواهیم خدمتگزار و خادم همه جامعه باشیم. 

این سیاستمدار و دیپلمات کشورمان در ادامه گفت: اگر روحیه و مشارکت مردم در انتخابت پائین بیاید وجدان خود بیدار انسان نمی‌تواند قبول کند که شورای نگهبان مسئول است، دولت، روحانیت، مجلس هم مسئول است، بی‌تفاوتی‌ها مسؤلند، این همه اتفاقات در کشور می‌افتد یک مسئول صادقانه نمی‌آید استعفا دهد بگوید من مسئولم، این‌ها واقعیت‌های این کشور است همه را باید در یک سبد دید و واقع‌بینانه، منصفانه و خردمندانه از کیان منافع ملی کشور دفاع کرد.

خرازی همچنین یادآور شد: انتخابات چه بدخواهان بخواهند و چه نخواهند برگزار می‌شود، دغدغه راجع به چگونگی و کیفیت آن است، یک سازوکاری دوستانه و برادرانه با بعضی از دوستان شورای نگهبان که صاحب تفکر و اندیشه هستند طی همین یکی دو هفته مطرح کردم و خود آنها هم می‌گفتند که ما در خیلی جاها قانون دست‌مان را بسته و دوستان ناچارند نگاه حقوقی و قانونی به بعضی از مسائل داشته باشند و بر اساس اطلاعاتی که جمع می‌شود تصمیم می‌گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: اینجا اگر بخواهیم یک نقد به وضعیت موجود داشته باشیم این است که ما بین انسجام و شمول که مؤلفه سیستم سیاسی مثل شورای نگهبان یا مجلس یا دولت هست آن بخش انسجامش را خیلی جدی می‌گیریم، اما  آن بحث شمول که می‌شود یادمان می‌رود و در آن بخش نمی‌توانیم سازوکاری تعریف کنیم که باعث مشارکت بیشتر شود.

نظر شما