شناسهٔ خبر: 159545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

صف‌آرایی جبهه‌ها بعد از فهرست‌ها

پیرهادی کمتر از یک هفته تا روز انتخابات، صف‌آرایی جبهه‌ها باید این‌گونه باشد؛ جبهه انقلابی در مقابل جبهه ضدانقلاب یا غیرانقلابی. طراحی فرآیند و سازوکار برای امور سیاسی، آن‌هم در عصر امروز، فوق‌العاده پیچیده و دشوار است.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یادداشتی نوشت: 1. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران هم به فهرست نهایی خود رسید. تأییدها، تکذیب‌ها، حرف‌ها و حدیث‌ها همه و همه پاسخ دارد؛ اما در این کمتر از یک هفته تا روز انتخابات، صف‌آرایی جبهه‌ها باید این‌گونه باشد؛ جبهه انقلابی در مقابل جبهه ضدانقلاب یا غیرانقلابی. طراحی فرآیند و سازوکار برای امور سیاسی، آن‌هم در عصر امروز، فوق‌العاده پیچیده و دشوار است، حتما این سازوکار، می‌تواند بهبود یابد، حتما دچار عیب و نقص است اما همین وضعیت امروز که در بوته نقد نخبگان و علاقه‌مندان حوزه سیاسی است، به‌مراتب از وضعیتی که چند نفر، پشت درهای بسته و بدون سازوکاری، فهرستی تهیه کنند و بقیه ملزم به رأی دادن به آن شوند، بهتر و به شایسته‌سالاری نزدیک‌تر است.
2. در این مدت، تلاش شبانه‌روزی دکتر غلامعلی حدادعادل به‌عنوان رئیس شورای ائتلاف و پرویز سروری در دبیری این شورا، با عنایت به اینکه خود این بزرگواران، نامزد نمایندگی هم نبودند، نشان از عمق دل‌بستگی به جبهه انقلاب دارد؛ به‌علاوه، مدیریت این سازوکار عظیم که در سراسر کشور گسترده است و سروکارش با سیاسیون پیر و جوان است، فوق‌العاده سخت و طاقت فرساست. به تجربه دیده‌ام و مطمئنم «هیچ» سازوکاری نیست که تمام افراد دخیل و ناظران بیرونی، رضایت صددرصدی از آن داشته باشند، اما یقین دارم به‌واسطه نیت خیر و تلاش تام و تمام این عزیزان باید سپاسگزار آنان باشیم.
3. جوانان، بانوان و چهره‌های باتجربه‌ای در این سازوکار از جمع 30 نفره نهایی به انحای مختلف جدا شدند؛ گروهی ایثارگرانه انصراف دادند و نشان دادند شیفته قدرت نیستند و گروهی با حلم و بردباری تن به جبر سازوکار دادند؛ هیچ‌گاه نباید بزرگی کار آنان فراموش شود و حتما باید در سنگرهای گوناگون، از این افراد که ظرفیت بالای روحی، معنوی و سیاسی خود را نشان داده‌اند، استفاده کرد وگرنه در حق آنان جفا کرده‌ایم. کسانی که حتما لایق نمایندگی مردم بودند اما برای حفظ وحدت و ضعیف نشدن جبهه انقلاب مقابل جریان غیرانقلابی، فروتنانه، در حال دفاع از همین لیستی هستند که نام ایشان در آن دیده نمی‌شود.
4. تمام تلاش برای رسیدن به لیست واحد، صورت گرفت؛ نگاه‌ها متفاوت است اما همیشه گفته‌ام؛ قطعا نگاه بنده به عموم عزیزان جبهه پایداری نزدیک‌تر است تا عموم اصلاح‌طلبانی که می‌دانم نگاهشان به ولایت، زمین تا آسمان با ما تفاوت دارد. گلایه‌ها، حرف‌ها و حدیث‌ها باید تمام شود و امیدوار بود ولو در
 دو لیست مجزا و متفاوت، آنان که دل در گروی اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه دارند و به پیشرفت و عدالت ایران اسلامی می‌اندیشند، منتخب مردم شوند تا مجلس قوی، زمینه‌ساز ایران قوی را فراهم آورد.
5. وصیت حاج قاسم این بود که خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانیم و از اصول مراقبت کنیم؛ عهد ما در جبهه انقلاب همین است و پای این عهد، از جان و مال و آبروی خود دریغ نمی‌کنیم. به امید آنکه ایران سربلند، بتواند زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت شود.

نظر شما