شناسهٔ خبر: 159543 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تصمیم کمیسیون تلفیق دروازه‌ای برای اخذ مالیات از ثروتمندان

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید اگرچه برای اخذ مالیات از پردرآمدها باید قانونی دائمی تصویب شود اما تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای گرانقیت دروازه‌ای برای دریافت مالیات از ثروتمندان است.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مبنی بر دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای گرانقیمت، گفت: اخذ نظام مند مالیات از خانه‌های لاکچری و خودروهای لوکس در گرو نهایی و اجرایی شدن طرح مالیات برعایدی سرمایه است؛ در حال حاضر اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته بر دریافت مالیات استوار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به دلیل رونق اقتصادی از خدمات، تولید و... مالیات دریافت و درآمد کشور تامین می‌شود، اضافه کرد: علیرغم اینکه در سال گذشته و پس از افزایش دفعتی نرخ ارز و سکه عده ای درآمدها و ثروت های کلانی به دست آوردند، اما این افراد نه تنها مالیات پرداخت نکردند بلکه زمینه افزایش قیمت مساکن و خودروها را نیز رقم زدند.

تلاش مجلس برای اخذ مالیات از پردرآمدها

وی اظهار کرد: از آنجایی که در حال حاضر مالیات بر عایدی سرمایه اخذ نمی‌شود، کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ تصمیم گرفت در سال آینده از خانه های بیش از ده میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ برای دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس را دروازه‌ای برای اخد مالیات از ثروتمندان توصیف کرد و افزود: می توان در طرح عایدی مالیات برسرمایه و لایحه مالیات بر ارزش افزوده، راهکاری برای دریافت مالیات از پردرآمدها، خانه های خالی و... پیش بینی کرد تا اخذ مالیات به قانونی دائمی تبدیل شود.

نظر شما