شناسهٔ خبر: 159542 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایشگاه‌های بهاره هزینه‌ی تولید و توزیع کالا را کاهش می‌دهند/ضرورت توجه به کیفیت کالاها

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید نمایشگاه‌های بهاره با کاهش هزینه‌ی زنجیره تولید و توزیع کالا، مسکنی برای تامین کالای ارزان قیمت هستند.

به گزارش «نماینده» فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره تامین اقلام و مواد غذایی بدون واسطه و با قیمت تمام شده کمتر است تا این کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد، برای تحقق این امر دو راهکار وجود دارد؛ نخست پرداخت یارانه به تولیدکنندگان و دوم حذف واسطه های تولید.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کوتاه شدن زنجیره تولید و توزیع قیمت‌ کالاها نزولی می‌شود، افزود: از آنجا که برخی کالاها باکیفیت بوده و گرانقیمت هستند امکان عرضه آنها با قیمت مناسب در نمایشگاه‌های بهاره وجود ندارد در واقع اگر محدودیت قیمتی برای کالاها در نمایشگاه های بهاره در نظر گرفته شود، کیفیت و کمیت کالاها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

نمایشگاه‌های بهاره نمی‌توانند معجزه‌ای برای کاهش قیمت‌ها باشند

وی با بیان اینکه نمایشگاه های بهاره نمی‌تواند برای کاهش قیمت‌ها معجزه کند، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های بهاره توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای محقق می‌شود؛ برخی از این فروشگاه‌ها کالاها را با قیمت‌های ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می دهند.

احمدی با بیان اینکه نمایشگاه های بهاره هزینه‌های زنجیره توزیع و تولید را کاهش می دهد، ادامه داد: برای بهبود معیشت باید قدرت خرید مردم افزایش یابد و تحقق این مهم در گرو افزایش ارزش پول ملی است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط فقر، تورم و درآمد مردم مشخص است و این اعداد بیانگر تحت فشار بودن مردم است.

نظر شما