شناسهٔ خبر: 159539 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انجام بیش از ۳۰ طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت

مناسب سازی معابر معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: بیش از ۳۰ طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت انجام شد.

به گزارش «نماینده»، محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۱ تهران اظهارداشت: بیش از ۳۰ طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت انجام گرفته و دعوت از نمایندگان انجمن‌های معلولین به خصوص نابینایان برای سنجش استانداردهای این پروژه‌ها در محله های مرکزی پایتخت صورت گرفته است.

شاه حسینی با بیان این که تهران شهری برای همه است، عنوان داشت: معلولین و افراد کم توان نیز به مثابه سایر شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار هستند و باید شرایط رفاه و حضورشان در جامعه را مهیا کرد.

وی افزود: با توجه به این نکات، اجرای طرح های مناسب سازی با در نظر گرفتن وضعیت معلولین شامل نابینایان و افراد کم توان که با ویلچر در سطح شهر تردد دارند؛ اجرا شد و ۲ پروژه مناسب سازی سرای محله سلامت و بوستان مهر درحال تکمیل است که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۱ در ادامه با اشاره به اهمیت مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس  BRT در سطح شهر گفت: ۲۶ ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه مناسب سازی شده است که از این تعداد، ۱۸ ایستگاه در خط ۷ شامل ایستگاه های انقلاب اسلامی، مختاری، جمهوری اسلامی، جامی و ۷ ایستگاه در خط ۲ شامل ایستگاه های وحدت اسلامی در خطوط رفت و برگشت، تقاطع ولی عصر(عج) و مولوی در مسیر رفت و برگشت، هلال احمر و عباسی در مسیر رفت و برگشت و یک ایستگاه در خط ۴ در مسیر رباط کریم است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده توسط در زمینه مناسب سازی پروژه های پایلوت ویژه معلولین و افراد کم توان در محله های مرکزی پایتخت خاطر نشان کرد: در طرح مناسب سازی می‌توان به مناسب سازی کلید راهنمای آسانسور ساختمان های اداری منطقه و برخی سراهای محلات ۱۷ گانه به صورت نوشته های بریل، نصب بالابر، نصب رمپ معلولین، مناسب سازی سرویس های بهداشتی، نصب میله های دستگرد و تایل های سکه ای در ایستگاه های اتوبوس اشاره کرد.

شاه حسینی گفت: در حال حاضر طرح مناسب سازی بوستان مهر به نشانی خیابان ژیان پناه نبش کوچه فرتاش در حال اجرا است که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است و در پروژه پایلوت مناسب سازی سرای محله نیز پیشرفت ۲۰ درصدی داشته ایم که این دو طرح نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و شهروندان کم توان و معلول می توانند به راحتی از این خدمات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت و هدف طرح مناسب سازی در منطقه ۱۱ گفت: هدف اصلی ما در اجرای این طرح بهره مندی شهروندان معلول و کم توان از حقوق شهروندی بوده است که برای سنجش استاندارد طرح و بهره برداری معلولین از برخی انجمن ها و افراد معلول و کم توان دعوت به عمل آمد تا با حضور در محل های مناسب سازی شده، استاندارد پروژه ها را مورد سنجش قرار دهند و برای رفع نواقص احتمالی، یاری رسان منطقه باشند.

وی افزود: بر همین اساس در هفته گذشته از انجمن نابینایان دعوت به عمل آمد تا در هشتمین نشست تخصصی کمیته مناسب سازی منطقه ۱۱ که با حضور مدیران و متخصصین معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۱ برگزار شد، حضور به عمل آورند.

 معاون شهردار منطقه ۱۱ تهران خاطر نشان کرد: در این نشست نماینده انجمن نابینایان حاضر شد و پس از بررسی نکات، ارائه پیشنهادات و کسب نکته نظرات نماینده انجمن برای اصلاح و یا ادامه روند مناسب سازی به بازدید از پروژه های پایلوت مناسب سازی منطقه ۱۱ پرداخته شد.

نظر شما