شناسهٔ خبر: 159528 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دخل و خرج اقتصادی نمایندگان تحت نظارت استصوابی قرار بگیرد

سید راضی نوری یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات به ضرورت پاکدستی نامزدها تأکید کرد و گفت: دخل و خرج اقتصادی نمایندگان باید با دقت تحت نظارت استصوابی قرار بگیرد. اگر نظارت استصوابی به صورت آنلاین بر کل مسئولین کشور اعمال شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش «نماینده» سید راضی نوری،  با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات به ضرورت همخوانی شعارهای نامزدها و وظایف نمایندگی تأکید کرد و گفت: وظایف نمایندگان مجلس مشخص است. می‌توان آن را در دو واژه خلاصه کرد یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین. متأسفانه نامزدها این دو وظیفه را جدی نمی‌گیرند. بیشتر نمایندگان آن عزم جهادی را برای ایجاد تغییرات وسیع برای مردم ندارند. به عبارتی نمایندگان چاره‌ای جز ورود به مسائل خرد ندارند. این وضعیت باعث می‌شود که مردم در طولانی مدت دلسرد شوند. دغدغه مقام معظم رهبری، همخوانی شعارهای انتخاباتی با وظایف اصلی نمایندگی است.

نماینده مردم شوش در مجلس در پاسخ به این پرسش که راه‌های اثبات پاکدستی نامزدها به مردم چیست؟ گفت: دستگاه‌های نظارتی مثل شورای نگهبان برای این ضرورت مهم وجود دارد. از طرف دیگر ما در مجلس دهم قانون شفافیت نوشتیم. بر اساس این قانون همه مسئولین امر باید اموالشان را اعلام می‌کردند و این مهم فقط به نمایندگان مجلس محدود نمی‌شود. پاکدستی موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود. به نظرم دخل و خرج اقتصادی نمایندگان باید با دقت تحت نظارت استصوابی قرار بگیرد. اگر نظارت استصوابی به صورت آنلاین بر کل مسئولین کشور اعمال شود، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با استناد به بیانات اخیر رهبری در مورد دو محور «برنامه‌محوری» و «تخصص‌گرایی» کاندیداهای انتخابات گفت: اگر توسعه و آبادانی کشور مد نظر ما باشد، تخصص جزء اولویت‌هاست. برنامه‌گرایی و تخصص محوری در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ممکن می‌شود. کمیسیون‌های مجلس یازدهم باید تخصصی‌تر عمل کنند و لازمه این وجود افراد متخصص در این کمیسیون‌ها است.

نظر شما