شناسهٔ خبر: 159527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گودرزی: مجلسی در رأس امور است که عصاره فضایل ملت باشد

گودرزی نماینده بروجرد در مجلس گفت: مجلسی در رأس امور خواهد بود که عصاره فضایل ملت باشد نه خصایل آن؛ چرا که در خصلت‌های مردم ترس و مال‌اندوزی هست اما نماینده باید امانتدار، ساده‌زیست و استکبارستیز باشد.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، درباره ویژگی‌ها و شاخص‌های نامزدهای نمایندگی مجلس برای داشتن پارلمانی مقتدر و کارآمد اظهار داشت: نماینده مجلس باید یکسری ویژگی‌های ایجابی داشته باشد و یکسری ویژگی‌های سلبی؛ و اینطور نیست که بگوییم یک نماینده یا کاندیدا چه ویژگی‌هایی دارد بلکه ویژگی‌هایی را هم نداشته باشد مهم است یعنی ناداشته‌های یک نماینده هم خیلی مهم است.

وی افزود: شهید مدرس کسی است که امام (ره) در دوران جوانی از قم رنج سفر را تحمل می‌کرد به تهران می‌آمد تا در مجلس آقای مدرس را ببیند و امام می‌فرمودند مجلس بدون مدرس هیچ شور و حرکت و روحی نداشت.

** چشم نماینده نباید به جاذبه‌های نمایندگی باشد 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدرس چه شخصیتی بود و چه می‌گفت، اظهار داشت: شهید مدرس می‌گفت که خداوند دو چیز را به من نداد طمع و ترس؛ یعنی ناداشته‌هایش را مطرح می‌کرد که این بسیار مهم است و عنوان می‌کرد هرکس با منافع ملی و اسلام باشد من هم با او هستم و الا فلا.

گودرزی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد اگر نماینده چشم به جاذبه‌های نمایندگی و منافع خودش نداشته باشد و شجاع، دشمن‌شناس، استکبارستیز بوده و در دفاع از انقلاب و منافع ملت هیچ‌گاه دچار رخوت، کوتاهی و محافظه‌کاری نشود از طرفی خط قرمزش فقط مصالح انقلاب و منافع ملت باشد طبعاً چنین نماینده‌ای می‌تواند عنصری برای مجلسی در تراز انقلاب باشد.

**مجلسی در رأس امور است که عصاره فضایل ملت باشد

وی با بیان اینکه نماینده باید نماینده مردم باشد نه نماینده کانون‌های ثروت و قدرت عنوان کرد: اگر نماینده وامدار مردم باشد نه وامدار سرمایه‌داران به خاطر هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی، قطعاً این نماینده حرّیت خواهد داشت و می‌تواند مطالبات مردم را دنبال کند و در واقع می‌تواند مجلسی را تشکیل دهد که عصاره فضائل ملت باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلسی در رأس امور خواهد بود که عصاره فضایل ملت باشد نه خصایل ملت چرا که در خصلت‌های مردم ترس، دنیاطلبی و مال‌اندوزی وجود دارد ولی در فضیلت‌های مردم، امانتداری، ساده‌زیستی، دفاع از مستضعفین و استکبارستیزی است و این ویژگی‌ها است که مجلس را در رأس امور قرار می‌دهد.

گودرزی در پایان تأکید کرد: مجلس به هر میزانی که تجلی فضایل ملت باشد به همان میزان در رأس امور خواهد بود و قطع به یقین مجلسی در رأس امور است که عصاره فضایل ملت باشد.

نظر شما