شناسهٔ خبر: 159521 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیش پرداخت عوارض طرح ترافیک در سال 99 الزامی شد

طرح ترافیک سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه رانندگان در سال 99 ملزم به پیش پرداخت عوارض طرح ترافیک هستند،‌ گفت: در صورت لغو رزرو طرح ترافیک، 20 درصد نرخ طرح از راننده کسر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در مورد اجرای طرح ترافیک برای سال 99، اظهار داشت:  به استثنای موضوع رزروی شدن و تغییر نرخ عوارض طرح ترافیک، تغییرات چندانی در طرح ترافیک نداریم و برای محدوده دوم یا طرح کاهش ‌آلودگی هوا 15 روز تردد رایگان برای پلاک‌های غیرتهران و 20 روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران مشابه سال 98 خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در سال آینده شهروندان برای ورود به طرح ترافیک قبل از آن باید پیش‌پرداخت عوارض طرح را انجام دهند که در واقع همان مسأله رزروی شدن طرح است و برای پیشگیری از رزرو بیجا و بدون نیاز در صورت لغو کردن رزرو، 20 درصد از مبلغ کل عوارض از رانندگان کسر می‌شود.

توافق پلیس راهور و شهرداری بر سر طرح ترافیک

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با پلیس راهور تهران در مورد طرح ترافیک به تفاهم و توافق رسیده‌ایم، گفت: مسأله رزروی شدن طرح ترافیک نظر پلیس راهور بوده است،‌ البته برخی هنوز به این طرح انتقاد دارند و می‌گویند که باید طرح ترافیک بازنگری شود ولی دقیقاً مطرح نمی‌کنند که چه قسمت یا چه بخشی از طرح باید بازنگری شود.

حجت با اشاره به اینکه رأی دیوان عدالت اداری در مورد سقف استفاده از طرح ترافیک است، گفت: بر اساس رأی دیوان شهرداری موظف به رعایت سقف است و در صورتی که راننده‌ای اضافه بر سقف وارد طرح ترافیک شد هم جریمه و هم عوارض شامل آن نیست و فقط باید جریمه را بپردازد در غیر این صورت نیز احقاق حق از سوی شهروندان می‌تواند انجام گیرد.

آماده اجرای رأی دیوان عدالت هستیم

وی تأکید کرد: اگر راننده‌ای به خاطر عبور از سقف مجاز طرح ترافیک هم جریمه شد و هم عوارض پرداخت کرد شهرداری ملزم به برگرداندن آن است و ما آماده اجرای رأی دیوان عدالت اداری هستیم. 

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تردد در محدوده طرح ترافیک 4 درصد در سال 98 نسبت به سال 97 کمتر بوده است،‌گفت: در مورد اینکه در سال 97 شهروندان به علت تردد غیرقانونی در محدوده زوج و فرد هم توسط پلیس جریمه شده‌اند و هم پیامک اخذ عوارض شهرداری برای آنها ارسال شد رأی دیوان شامل آنها نیست چرا که این رأی تنها مربوط به سقف ورود به این محدوده است و رأی‌ در این زمینه صادر نشده که بخواهیم طبق آن عمل کنیم.

نظر شما