شناسهٔ خبر: 159520 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اراده لازم برای اصلاح کنکور وجود ندارد

قاسم احمدی لاشکی431 نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: حذف کنکور رویه خاص خودش را دارد و یک دفعه نمی توان کنکور را حذف کرد اما اراده کافی برای اصلاح کنکور در کشورمان وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها از طریق سوابق تحصیلی آنان است، گفت: بنده باید بگویم که بیش از ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان، بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی انجام می شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته همچنان برای پذیرش در رشته های خاص به ویژه در دانشگاه های پرطرفدار رقابت زیادی وجود دارد و سوابق تحصیلی کمتر اعمال می شود.

وی ادامه داد: در واقع پذیرش دانشجو بدون کنکور و با سوابق تحصیلی مختص رشته های دانشگاهی کم متقاضی است و باید به این مسئله هم توجه کرد که بیش از ۵۰۰ هزار صندلی دانشگاه های ما در سال خالی است و بر این اساس مشخص است که پذیرش در این رشته ها بدون کنکور انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله مهم در اینجا آن است که همچنان رقابت بین متقاضیان برای پذیرش در رشته های پرمتقاضی و دانشگاه های برتر بسیار زیاد است و باید کنکور اصلاح شود چرا که رویه فعلی برگزاری کنکور صرفا باعث استرس داوطلبان شده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه متاسفانه اراده کافی برای اصلاح کنکور وجود ندارد، گفت: البته حذف کنکور رویه خاص خودش را دارد و یک دفعه نمی توان کنکور را حذف کرد و باید در وهله اول جایگزین آن را پیدا کرد.

وی تصریح کرد: مجلس و وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش اراده لازم را برای اصلاح کنکور ندارند و حتی لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این موضوع مهم ورود کند.

نظر شما