شناسهٔ خبر: 159481 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن/ ایران سرای سلیمانی

راهپیمایی 22 بهمن راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی همزمان با پایتخت ایران اسلامی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش «نماینده» ، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) رأس ساعت ۹ با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران و سراسر کشور با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است. گزارش زنده و لحظه به لحظه خبرنگاران مهر را در زیر می‌خوانید:

روحانی: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید است

حجت الاسلام حسن روحانی امروز در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی ۲۲ بهمن نیست و اجتماع مردم ایران در سراسر کشور، پرشورتر از هر سال دیگر، نشانگر آن است که مردم برای آزادی و استقلال خود اهمیت زیادی قائل هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امسال بخاطر آنکه آمریکا با اعمال فشار اقتصادی، شهادت سردار بزرگ کشورمان و پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها بزرگترین جنایت را علیه ملت ایران مرتکب شده است، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید و ستمگران و ندای آزادی ملت بزرگ ایران است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور: محتوای انتخابات تجلی اراده مردم در کشور است

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: یک بار دیگر مردم وحدت و همبستگی خود را با پیمودن مسیر به سمت آرمان‌های والای اسلام و انقلاب نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: مردم اثبات می‌کنند که سرمایه اصلی ما همین همبستگی ملی بوده و همه دسیسه‌ها و سنگ اندازی هایی که بدخواهان ایران دارند، در مقابل این سرمایه عظیم نمی‌تواند حرکت ملت را متوقف کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در عرصه سیاسی، هم در عرصه اقتصادی و همچنین در عرصه فرهنگی حرکت ملت متوقف نخواهد شد.

نهاوندیان در مورد انتخابات پیش روی مجلس افزود: انتخابات در واقع دستاورد انقلاب عظیم ما بوده و حراست انقلاب به معنی حراست از دستاوردهای انقلاب است.

وی عنوان کرد: محتوای انتخابات عبارت است از تجلی اراده مردم و انتخاب جهت‌گیری‌های نظام توسط مردم است. لذا هر چه حضور مردم گسترده‌تر باشد واقعیت مردم در انتخابات تجلی پیدا می‌کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: اگر قرار است مجلس عصاره فضیلت‌های ملت باشد، این موضوع با حضور گسترده همه اقشار مردم در انتخابات حاصل می‌شود.

نهاوندیان تصریح کرد: همانگونه که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند، با همه سلیقه‌ها نیز در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و این اقدام تضمین‌کننده تداوم حرکت ملت در جهت آرمان‌های انقلاب خواهد بود.

مطهری: مردم می‌توانند به طور مسالمت‌آمیز به وضعیت اقتصادی اعتراض کنند

علی مطهری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی امسال به دلیل آنچه مقارن با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی است، باشکوه‌تر است.

وی ادامه داد: مردم این راه را از ابتدا انتخاب کرده‌اند و هیچگاه آن را رها نخواهند کرد و به همین دلیل مردم هر سال در این راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتراض حق قانونی هر شهروند است و مردم باید به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض خود را مطرح کنند و این اعتراض می‌تواند در انتقاد از وضعیت اقتصادی و سیاسی باشد. راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال، ارتباطی با معترض بودن مردم ندارد و این مساله مقوله‌ای جداست. راهپیمایی وظیفه‌ای است که انجام می‌دهند و در عین حال می‌توانند انتقاداتی به وضعیت موجود داشته باشند.

سردار فدوی: دشمن از مردم ایران می‌ترسد / حضور در راهپیمایی دشمن را ناامید می‌کند

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جمع خبرنگاران در خصوص حضور هوشمندانه و پرشور مردم در این جشن بزرگ ملی اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نشانه‌های بر حق بودن این انقلاب و نظام است و ملت فهیم ایران اسلامی همواره پشتیبان نظام، رهبری و انقلاب بوده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیام حضور مردم در راههپیمایی ۲۲ بهمن برای دولت‌های استکباری جهان، گفت: بنده معتقدم دامن زدن به چنین مباحثی بیشتر سبب مطرح شدن دشمن می‌شود و از آنجایی که مطرح شدن دشمنان موجب مطرح شدن اهل باطل می‌شود کار ناصوابی است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از قدرت جمهوری اسلامی می‌ترسد و واهمه دارد، گفت: مردم یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام محسوب می‌شوند و حضورشان در این راهپیمایی سبب ناامیدی دشمنان است.

سردار سلامی و حجت الاسلام سیدمجتبی خامنه ای در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و حجت الاسلام سیدمجتبی خامنه ای به جمع راهپیمایان تهرانی ۲۲ بهمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیوستند.

حضور جوانان تهرانی با پرچم «الحشد الشعبی» و «کتائب حزب الله عراق»

گروهی از جوانان ایرانی با در دست داشتن پرچم نیروهای مقاومت عراق در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور یافتند.

جوانان تهرانی پرچم «الحشد الشعبی» و «کتائب حزب الله عراق» را در مسیر راهپیمایی تهران در دست داشتند.

تعدادی از جوانان نیز پرچم‌های ایران و عراق را به هم گره زده و در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته اند تا بر پیوند و حدت ملت ایران و عراق در مقابله با آمریکا تاکید کنند.

سردار اشتری: نگاه مسئولان به خارج از مرزها نباشد / به توانمندی خود اتکا کنیم

سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم عزیز ایران از ساعات اولیه و حتی زودتر از ساعت اعلام شده برای راهپیمایی ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند و با شکوه تر از ۴۰ سال گذشته، در راهپیمایی حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم با حضور در خیابان‌ها با آرمان‌های حضرت امام (ره) و تدابیر رهبر معظم انقلاب بیعت و ثابت کردند که در مقابل ابرقدرت‌ها و زورگویان ایستادگی می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، مردم شهیدپرور ایران یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

وی افزود: مردم و مسئولان باید با یکدیگر وحدت داشته و مسئولان بدانند که باید زیر چتر ولایت خدمتگزار باشند.

سردار اشتری گفت: مردم از مسئولان می‌خواهند که روی پای خود بایستند و به توانمندی‌های خود اتکا کنند و نگاهشان به خارج از مرزها نباشد.

وی با بیان اینکه نگاهمان باید به جوانان و مردم عزیز کشور خودمان باشد، گفت: در تمام مراحل انقلاب موفقیت‌های خوبی داشته ایم، چرا که بر روی پای خود ایستاده ایم و به توان داخل اتکا کرده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: طبق آماری که از سراسر کشور گرفته ام، تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم و وضعیت بسیار خوبی در سراسر کشور گزارش شده است.

وی در پایان از حضور مردم تشکر کرد و گفت: مردم همانند سال‌های قبل همکاری بسیار خوبی با نیروهای انتظامی داشته اند.

نماینده تهران در مجلس: حضور مردم به مسئولان پیام می‌دهد که برای بهبود معیشت تلاش کنند

مصطفی کواکبیان در حاشیه راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی، مصادف با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده است و مردم امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برای آرمان‌های خود به خیابان‌ها آمدند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم، این پیام را به دشمنان می‌دهد که آنان با ترور سردار سلیمانی نمی‌توانند مردم ایران را از آرمان‌هایشان بازدارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی امسال این پیام را به مسئولان می‌دهد که آنان وظیفه دارند به مردم بیش از پیش خدمت کنند. همچنین حضور مردم قطعاً این پیام را دارد که حضورشان ربطی به نارضایتی‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها ندارد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید برای بهبود معیشت مردم تلاش کنند چرا که مردم در هر شرایطی از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد: آماده باش نیروهای پلیس برای تأمین امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در جمع راهپیمایان تهرانی ۲۲ بهمن در تهران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پلیس پایتخت از شب گذشته در آماده باش صددرصد است و تمام سطح شهر در زیر چتر امنیتی ما قرار دارد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: مسیرهای ۱۲ گانه منتهی مسیر اصلی راهپیمایی تحت پوشش نیروی انتظامی قرار دارد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: نیروهای ما با اقتدار امنیت را برقرار می‌کنند و امنیت مردم برای ما خط قرمز است و با تمام توان به وظیفه مان عمل خواهیم کرد.

سردار ظهیری با بیان اینکه ان شاء الله این راهپیمایی باشکوه برگزار خواهد شد، ادامه داد: نیروهای انتظامی در تمام نقاط شهر حضور داشته و خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است.

حاجی میرزایی: زمینه حضور همه سلایق در انتخابات مجلس فراهم شده است

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه معامله قرن یک اسم بی مسما است که محکوم به شکست خواهد بود، گفت: رونمایی از این طرح آمریکایی- صهیونیستی یک مانور تبلیغاتی مفتضحانه بود و هیچ کشوری در دنیا آن را جدی نگرفت.

وزیر آموزش و پرورش درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اظهار داشت: امروز آخرین روزی است که اسامی نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان اعلام می‌شوند و به نظر من زمینه حضور همه سلایق فراهم شده است.

وی انتخابات را نماد وحدت جامعه دانست و تصریح کرد: مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات پیام حمایتشان از انقلاب و جمهوری اسلامی را به دنیا اعلام خواهند کرد.

مجید انصاری: مشارکت حداکثری در انتخابات پیام روشنی برای دوستان و دشمنان دارد

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۲ بهمن یوم الله اکبر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این یوم الله همیشه اهمیت داشته و در ۴۰ سال گذشته مردم ایران این روز را به عنوان روز ملی و مذهبی گرامی داشته اند، گفت: این روز یک روز بزرگ است.

انصاری در ادامه با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: فردا ۴۰ روز از شهادت شهید رشید اسلام می‌گذرد و امروز ایشان در این راهپیمایی حضور دارد و ما حضور حاج قاسم را احساس می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص پیام این راهپیمایی برای آمریکا گفت: حضور مردم پاسخی به آمریکاست که قصد داشته است همیشه مردم را ناامید کند.

وی در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات مجلس یازدهم افزود: شرکت در انتخابات همیشه مهم بوده که هم یک حق است و هم یک تکلیف. حضور مردم در انتخابات برای کشور و خودشان مؤثر است چراکه مجلس برای مردم است.

انصاری در پایان گفت: مشارکت حداکثری مردم پیام روشنی برای دوستان و دشمنان خواهد داشت.

حسن روحانی، علی لاریجانی، آیت الله جنتی، علی ربیعی، عبدالناصر همتی و قالیباف به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند

حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، علی ربیعی سخنگوی دولت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع راهپیمایی تهرانی پیوستند.

ظریف: دشمن ملت ما را نشناخته است / دلخوش به بحث‌های داخلی در انقلاب هستند

ظریف در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: ما هر چه داریم از همین مردم داریم، این مردم مهمترین مبنای قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند و هر کسی به مردم تکیه کرده و امید و اعتمادش بعد از خدا به مردم ایران باشد می‌تواند موفق باشد. موفقیت ما در تکیه به مردم است.

وی ادامه داد: به گفته امام راحل، مردم ولی نعمت ما هستند، ما بدون مردم هیچ هستیم و با مردم در برابر همه می‌توانیم مقاومت کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: دشمنان ۴۱ سال است که اشتباه کرده اند و نفهمیده اند و ملت ایران را نشناخته اند. ۴۱ سال است که منتظر هستند تا با اعمال فشارها به جمهوری اسلامی، مردم از انقلابشان دست بکشند.

وی تصریح کرد: دشمنان دلشان را به بحث‌های خانوادگی در انقلاب اسلامی خوش کرده اند. هر جار و جنجالی که در خانه بین برادران و خواهران اتفاق می‌افتد، دلشان را خوش می‌کنند تا به آرزوی ۴۱ ساله خود دست یابند.

ظریف اظهارداشت: مردم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی اعلام کردند که با کسی عهد بسته اند و برای او در خیابان‌ها حضور یافته اند که آمریکا او را دشمن بزرگ خود می‌دانست.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید درس بگیرند. مراسم سردار سلیمانی یک رفراندوم عمومی بود برای اینکه به آمریکایی‌ها اعلام کنند تروریست، آمریکاست.

سخنگوی شورای نگهبان:بیش از ۵۰ درصد داوطلبان انتخابات تأیید صلاحیت شدند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهل و یکمین سالگرد میروزی انقلاب در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک و تهنیت خدمت همه مردم شریف و شهید پرور و بسیار خوب ایران، گفت: ایام دهه فجر و امروز که ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است را سپری می‌کنیم؛ روزی که اراده مردم بر آن قرار گرفته است تا نظام جدید اسلامی را پی ریزی کنند.

وی عنوان کرد: الحمدلله به لطف خداوند و با پشتیبانی مردم چهل و یکمین سال را هم پشت سر گذاشتیم اگرچه مشکلاتی هم بوده است و دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده اند اما خوشبختانه با پشتیبانی‌های مردم و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب همچنان انقلاب به پیش است و ان شاءالله رشد و پیشرفت خوبی را برای مردم عزیز آرزو می‌کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با آخرین وضعیت تأیید صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتایج تأیید صلاحیت‌ها آماده شد و امروز هم به تدریج به نظرات و اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای وزارت کشور ارسال می‌شود و از طریق فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبین محترم قرار می‌گیرد.

کدخدایی افزود: ان شاءالله با اقداماتی که صورت گرفته انتخابات خوبی را پیش رو داشته باشیم. ان شاءالله با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با حضور پرشور وبا مشارکت حداکثری همه مردم فارغ از گرایش و جناح و گروه‌های سیاسی را در انتخابات شاهد باشیم. ان شاءالله وعده ما دوم اسفند ماه پای صندوق رأی.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تحریم انتخابات از سوی برخی گروه‌ها تصریح کرد: البته گروه‌هایی که تعلقی به مردم و نظام داشته باشند از این صحبت‌ها نخواهند کرد. خوشبختانه ما هم از جهت بررسی صلاحیت‌ها این اطمینان را به همه مردم می‌دهیم و قبلاً هم اعلام کردیم که بررسی صلاحیت‌ها دقیق و براساس مستندات بوده است.

وی بیان کرد: از جهت تعداد داوطلبانی که صلاحیتشان تأیید شده، در واقع همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هم به نظر ما افرادی را دارند که می‌توانند حضور داشته باشند. ان شاء الله صحبت از تحریم و نیامدن را به دشمنان واگذار می‌کنیم.

کدخدایی با تاکید بر اینکه هر کسی که دوستدار انقلاب اسلامی است ان شاءالله در دوم اسفند پای صندوق رأی حاضر می‌شود، بیان کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تأیید شده است و ان شاءالله در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با اینکه ساز و کار شورای نگهبان برای شفافیت تبلیغات انتخاباتی به چه شکل است؟ گفت: این قانون تازه ابلاغ شده و امیدواریم ان شاءالله موارد اجرایی اش از سوی وزارت کشور انجام شود. طبیعتاً ما هم بر همه مراحلی که در قانون ذکر شده است نظارت خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با موضع شورای نگهبان در خصوص لایحه دولت برای برگزاری همه پرسی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که از مسیر قانونی باشد شورای نگهبان مخالفتی ندارد و اگر در مسیر قانون و براساس قانون باشد طبیعتاً ما نیز وظایف قانونی خود را انجام خواهیم داد.

وی در رابطه با تخلفات مربوط به تبلیغات نمایندگان در ایام انتخابات پیش رو افزود: تبلیغات اگر زودهنگام باشد دستگاه‌های مختلف حسب وظیفه گزارش و پیگیری دارند ما هم اگر به این نتیحه برسیم قطعاً برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به ادعایی مبنی بر اینکه با توجه به رد صلاحیت طیف وسیعی از داوطلبان مشارکت در انتخابات را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ بیان کرد: هیچ طیف گسترده ای از رد صلاحیت‌ها نداشتیم. بیش از ۷۰۰۰ نفر تأیید صلاحیت شدند و این یعنی ۵۰ درصد از افراد صلاحیتشان تأیید شده است. از همه گرایش‌ها و جناح‌ها هم حضور دارند.

وی در پایان در رابطه با تعداد نهایی رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس گفت: ۷۵ نفر از نمایندگان دوره فعلی رد صلاحیت شده اند. در خصوص تخلفات نمایندگان هم طبق قانونی که وضع شد نظارت بر عملکرد آنها بر عهده خود مجلس قرار گرفته و باید بر همین اساس عمل شود.

مجید انصاری و موسوی لاری به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند

مجید انصاری معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور و عضو مجمع روحانیون مبارز و عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

دست نوشته یک شهروند تهرانی: مردم آمریکا! ترامپ با جان فرزندان شما قمار کرد؛ منطقه را ترک کنید

یک شهروندی تهرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، دست‌نوشته‌ای به زبان انگلیسی در دست داشت که نسبت به سیاست‌های دولتمردان آمریکا در منطقه غرب آسیا خطاب به مردم آمریکا هشدار می‌داد.

در این دست نوشته آمده است: «مردم آمریکا! ترامپ با جان فرزندان شما قمار کرد و ۱۰ هزار کشته داد … منطقه را ترک کنید تا زنده بمانید».

«ناطق نوری»، «ظریف»، «حاجی میرزایی» و «فدوی» به جمع راهپیمایان پیوستند

علی اکبر ناطق نوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

راهپیمایان تهرانی، «ترامپ» را به دار آویختند

راهپیمایان تهرانی در اعتراض به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی به صورت نمادین ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دار آویختند.

وزیر اطلاعات: مخالفت خود را با «معامله قرن» در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام می‌کنیم

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با صدور پیامی به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن آورده است: با حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، با ایمانی راسخ و گام‌هایی استوار دوشادوش مردم انقلابی و ولایت مدار، مخالفت خود را با طرح مختوم و از پیش شکست خورده ی «معامله قرن» اعلام می‌داریم.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«والفجر ولیال عشر والشفع والوتر»

ایام مبارک دهه‌ی فجر، بازگشت پربرکت حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی) به مام وطن و پیروزی ظفرمندانه ی انقلاب اسلامی در یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را یادآوری می‌نماید، انقلاب شکوهمندی که ورقی زرین در سردفتر افتخارات جاودان ملتی بزرگ و تحت ستم را ثبت نمود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله‌ی عزت و سربلندی برافراشت تا آرزوی دیرینه مجاهد مردان و زنان غرور آفرین ایران اسلامی، با از خود گذشتگی و اهدا شهدای والامقام تحقق یابد و پس از سال‌ها زنجیرهای اسارتِ گسسته و حضور غاصبانه ی استکبار جهانی خاتمه یافته تلقی گردد و تا همیشه ی تاریخ به حیات ننگین و سیاهشان درسرزمین محبان اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) خط بطلان کشیده شود.

اینجانب و سربازان گمنام آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد، تحت ولایت باسعادت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشته و به یاد حماسه آفرینی‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران آسمانی اش، با حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، با ایمانی راسخ و گام‌هایی استوار دوشادوش مردم انقلابی و ولایت مدار، مخالفت خود را با طرح مختوم و از پیش شکست خورده ی «معامله قرن» اعلام می‌داریم و در محضر مسلمانان و آزادی خواهان جهان با روح مطهر امام راحل و شهدای والامقام، پیمان می‌بندیم که تا بیرون راندن امریکای تروریست و اسرائیل غاصب از منطقه و فلسطین اشغالی از پای نخواهیم نشست.

حضور جمعی از مردم پاکستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

جمعی از مردم پاکستان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

مردم پاکستان تصاویری از امام خمینی، رهبر معظم انقلاب، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و… در مسیر راهپیمایی در دست دارند.

تابوت سربازان آمریکایی روی دست نوجوانان تهرانی قرار گرفت

گروهی از نوجوانان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، تابوت‌هایی با پرچم آمریکا را به نشانه تابوت سربازان آمریکایی بر روی دست گرفتند.

دلنوشته‌ای از راهپیمایان

یکی از حاضران در راهپیمایی ۲۲ بهمن دلنوشته را در دست گرفت. او در این پلاکارد می‌نویسد: «انقلاب ۵۷ مقدمه‌ای شد بر انقلاب جهانی حضرت مهدی، ای دشمن وحشی، واقعیت این است که در برابر ایران بزرگ عاجزید».

نمایش موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند

سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی نمایشگاهی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، تعدادی از تجهیزات دفاعی ساخت داخل از جمله «بمب هوشمند بالابان، موشک نقط زن، نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد و بمب هوشمند برد بلند» را در معرض دید راهپیمایان تهرانی قرار دادند.

پرچم کشورهای جبهه مقاومت با عنوان «حکومت مهدی»

برخی راهپیمایان تهرانی، با حمل پرچم ایران به همراه کشورهای حاضر در جبهه مقاومت از جمله عراق، سوریه و فلسطین و همچنین گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان و فاطمیون بر همبستگی نیروهای مقاومت در منطقه تاکید کردند. گفتنی است در مرکز این پرچم‌ها، نام «حکومت مهدی» نیز به چشم می‌خورد.

لگد شدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی زیر پای راهپیمایان تهرانی

در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی، مردم پایتخت ایران اسلامی در مسیرهای راهپیمایی با قرار دادن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر راهپیمایان پرچم خبیث آنها را در زیر پاهای خود لگد کردند.

حضور گسترده مردم قبل از آغاز رسمی مراسم

مردم همیشه در صحنه پایتخت ایران اسلامی از ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی حضور یافتند.

راهپیمایان پوسترها و تصاویری از شهید سپهبد قاسم سلیمانی، «نه به مذاکره»، «مجلس فریاد رس؛ انقلابی-قوی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و… را در دست دارند.

به گفته قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از ۶ هزار عکاس، تصویر بردار و خبرنگار برای پوشش راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در این مراسم حضور خواهند داشت. در تهران نیز ۳۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویر بردار داخلی و ۳۰۰ عکاس و خبرنگار خارجی راهپیمایی پرشور مردم را پوشش خواهند داد.

سخنران مراسم یوم الله ۲۲ بهمن ماه در تهران حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران است.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام کرده بود: اندیشمندان علاقه مند به جبهه انقلاب از همه قاره‌ها از جمله آمریکا، اروپا و غرب آسیا مشتاق حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی بودند. بر این اساس اندیشمندانی از ده‌ها کشور دنیا برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت شده اند که مهمانان ویژه ما در تهران خواهند بود.

قرار است وصیت نامه شهید سپهبد سلیمانی به عنوان «منشور مقاومت» در میدان آزادی تهران حسن ختام برنامه یوم الله ۲۲ بهمن در فجر چهل و یکم باشد.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در سالگرد چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

نظر شما