شناسهٔ خبر: 159471 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی اثر باستانی ستون مارکوس اورلیوس در رم

رم رم یکی از بزرگترین شهرهای ایتالیا می‎باشد که از جاذبه‎های گردشگری فراوانی بهره‎مند بوده است و همه یاله افراد زیادی برای دیدن این آثار تاریخی با استفاده از تور ایتالیا به این شهر کنهسال سفر می‎کنند.

رم یکی از بزرگترین شهرهای ایتالیا میباشد که از جاذبههای گردشگری فراوانی بهرهمند بوده است و همه یاله افراد زیادی برای دیدن این آثار تاریخی با استفاده از تور ایتالیا به این شهر کنهسال سفر میکنند. یکی از آثار تاریخی و باستانی موجود دراین شهر که از قدمت بسیار طولانی نیز برخوردار است ستون مارکوس اورلیوس میباشد.

افراد زیادی که با تور ایتالیا و با انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به این شهر سفر میکنند درطول سفر خود از این اثر تاریخی زیبا نیز دیدن بعمل خواهند آورد.

در ادامه به بررسی دقیقتر این اثر تاریخی موجود دراین شهر خواهیم پرداخت.

این اثر تاریخی توسط فردی با نام کومودوس به عنوان یادوارهای برای پدر و مادرش در پیازا کولونا شهر رم ساخته شده است. در مورد قدمت این بنای تاریخی میتوان گفت که این بنا در سال 180 میلادی طراحی و ساخته شده است و پس از آن در این منطقه از شهر قرار گرفته است.

 زیباییهای موجود در این بنا به قدری شگفت انگیز هستند که همه ساله افراد زیادی با تور ایتالیا و با انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی به این شهر سفر میکنند تا در حین سفر از این اثر باستانی نیز دیدن کنند.

این اثر تاریخی را میتوان الهام گرفته شده از بهترین و معروفترین تراجانی دانست که در 113 میلادی در رم ساخته شده بود . در طراحی و ساخت این بنا در بخش ستون میتوان تصائیری را مشاهده کرد که مربوط به مبارزات موفقی است که توسط نظامیان این شهر صورت گرفته است.

  این ستون دارای ارتفاعی 39 متری بوده است که بیش از 7 متر از این ستون که مربوط به پایه آن میباشد در دل خاک قرار گرفته است.

در بخش فوقانی این اثر تاریخی که همه ساله افراد زیادی برای دیدن آن با تور ایتالیا و انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به این شهر سفر میکنند مجسمهای را میتوان مشاهده کرد که به احتمال زیاد متعلق به پادشاه آن دوران بوده است. 

از این اثر تاریخی در نوشتههایی که در قرن 4 به تحریر درآمدهاند مطالبی وجود دارد که نشان میدهد ارتفاع این اثر تاریخی چیزی حدود 51.95 متر یا 175 فوت بوده است.

 در درون این اثر تاریخی و زیبا پلهای مارپیچی شکل قرار داده شده است که با استفاده از آن میتوان به بخشهای فوقانی این اثر دسترسی داشت.

دسترسی به داخل این تراجان برای عموم مردم ممنوع میباشد و افرادیکه با تور ایتالیا و با انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی به این شهر سفر کردند و قصد تماشای این اثر تاریخی زیبا را دارند تنها میتوانند از نمای بیرونی این اثر زیبای تاریخی دیدن بعمل آورند.

حکاکیها و اشکال موجود در این بنا

جالب توجه است که برای ساخت این اثر تاریخی از سبک دوریک استفاده شده است و در این بنا از 21 حلقه برجسته که مورد حکاکی قرار گرفته شده است استفاده کردهاند. هرکدام از این حلقههای بکار رفته در این بنا دارای ارتفاعی 130 سانتی متری بودهاند که در هرکدام حکاکیهایی از مبارزات مارکوس اورلیوس نقش بسته شده است.

بیشترین نقوشی که برروی این بنا حکاکی شده است مربوط به میدان نبرد و در محور اتفاقاتی که در جنگ رخ میداده استوار بوده است. در صورتیکه با انجام پرواز داخلی و یا با پرواز خارجی به شهر رم سفر کردید پیشنهاد میشود حتما از این اثر تاریخی زیبا دیدن کنید و اطلاعات زیادی را در مورد گذشته مردمان این منطقه بدست آورید.

در این نبای تاریخی تصاویر مختلفی را میتوان دید که یکی از آنها تصویر سربازانی است که در حال عبور از پل پونتون میباشند. تمامی این حکاکیها در زمان باستان رخ داده است.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نکاتی که در سفر به جزیره بالی توجه به آنها ضروری است

بالی زیباترین جزیره در منطقه اندونزی میباشد که دارای جاذبههای گردشگری بسیاری است و به همین دلیل همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان با تور بالی به دیدن این منطقه زیبا خواهند آمد. در سفرهای خارجی توجه به برخی از نکات بسیار با اهمیت میباشد و سبب میشود که افرادیکه با انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به این گونه سفرهای میروند با مشکلات کمتری در سفر خود برخوردار باشند و از سفر خود بیشترین لذت را ببرند.

سفر به این جزیره نیز از این امر مستثنی نمیباشد و نکاتی در رابطه با سفر به این منطقه وجود دارد که افراد با رعایت کردن آنها زمانیکه با تور بالی و با انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به این منطقه سفر میکنند با چالشهای کمتری روبرو شوند.

 در ادامه به ارائه برخی نکات در رابطه با این سفر خواهیم پرداخت که با رعایت کردن آنها میتوانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

لباس مناسب به همراه داشته باشید

در این جزیره گاها ممکن است لباس ساحلی پیدا نکنید. در این جزیره رستورانها و کافههای بسیاری وجود دارد که در آنها مراسمهای مختلفی برگذار خواهد شد که در آنها از لباسها محلی استفاده میشود. بهتر است در صورتیکه قصد دارید در سفر خود به بالی در این گونه مراسم شرکت کنید از خجالتی نبودنتان اطمینان داشته باشید.

 در صورتیکه میخواهید کمی از خجالتتان در این سفر کاسته شود بهتر است که در چنین مراسمی شرکت کنید و از آن لذت ببرید. همه ساله افراد زیادی با تور بالی و با انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی برای شرکت در این گونه مراسم به این جزیره سفر میکنند.

احترام به پوشش و آداب و رسوم مردم این منطقه

مردمی که در این جزیره سکونت دارند به اعتقادات و مذهب خود بسیار اهمیت میدهند وبه آن پایبند هستند. ممکن است در زمانیکه با تور بالی و با انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به این جزیره سفر میکنید مردمی را ببینید که در حال انجام عبادت و یا اجرای مراسم مذهبی هستند بهتر است در این سفر به این افراد احترام بگذارید.

 در صورتیکه با ازدحام جمعیت روبرو شدید از راننده تاکسی نخواهید که از آنها پیشی بگیرد و یازمانیکه پیاده هستید سعی نکنید از میان آنها عبور کنید.

در صورتیکه پیاده در حال عبور از کنار این افراد هستید شلوار خود را بالا نگیرید زیرا این افراد این حرکت شما را نوعی بیاحترامی تلقی خواهند کرد. در برخی از روزها تمامی مردم خود را برای انجام مراسم خاص مذهبی آماده میکنند و در این زمان از لباسی خاص استفاده خواهند کرد. در صورت مواجهه با چنین شرایط بهتر است مودبانه رفتار کنید و به آنها احترام بگذارید.

مراقب حیوانات وحشی باشید

در این جزیره حیوانات وحشی بسیاری وجود دارند که ممکن است در نگاه اول بسیار دلنشین و جالب باشند و شما گاها در این سفرتان از آنها بخواهید که در کنارتان بنشینند. در سفر به بالی با استفاده از تور بالی و با پرواز داخلی و یا پرواز خارجی توجه به این نکته که بسیاری از این حیوانات دچار بیماریهای گوناگونی چون هاری هستند بسیار اهمیت دارد.

در این میان حیوانات موجود در این جزیره میمونها بدلیل دزدیهایشان بسیار بدنام هستند. در این جزیره سگهای ولگرد و خیابانی بسیاری وجود دارد که بهتر است از آنها دوری کنید. در این جزیره سازمانی وجود دارد که برای کمک به این نوع حیوانات میتوانید به آن مراجعه کنید و هرگز به شکل شخصی وارد عمل نشوید.

آشنایی با اصطلاحات

در این سفر آشنایی با برخی از اصطلاحاتی که در بین مردم این جزیره رایج است میتواند شما را در ایجاد رابطه صمیمی کمک کند.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مالدیو

تور مالدیو جزء اولین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال مکانی خاص با ٖآرامشی وصف‌ناپذیر هستند. امروزه بسیاری از گردشگران با پرواز خارجی و یا پرواز داخلی مالدیو خود را به این جزایر رویایی رسانده و تمامی تنش‌ها و استرس‌ها را از خود دور می‌کنند. اگر شما نیز قصد خرید تور مالدیو را دارید ما را در این مقاله همراهی کنید.

در اقیانوس پهناور هند، کشور جزیره‌ای و رویایی مالدیو قرار گرفته است که پایتخت آن ماله می‌باشد. این مجمع‌الجزیره که در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار دارد، دارای ۱۱۹۲ جزیره مرجانی کوچک می‌باشد که تنها ۲۰۲ جزیره از آن قابل سکونت است. ارتفاع این جزایر از سطح دریا کمتر از ۳ متر بوده و در مالدیو تپه و رودخانه‌ای وجود ندارد.

 طول پرواز از تهران تا ماله حدود ۶ ساعت می‌باشد و ساعت این جزیره ۵/۱ ساعت از تهران جلوتر است. گردشگران تور مالدیو به دلیل سواحل زیبای مرجانی، ماهی‌های رنگارنگ، درختان زیبای نارگیل و مرداب‌های صاف و زلال، با پرواز داخلی و به خصوص پرواز خارجی به این جزیره سفر می‌کنند.

هر جزیره در مالدیو دارای یک هتل با تمامی امکانات رفاهی می‌باشد و در واقع هر جزیره یک شهر کوچک محسوب می‌شود. ورزش‌های آبی، موزیک زنده و غذاهای بین‌المللی و محلی از تفریحات مسافران پرواز خارجی و پرواز داخلی مالدیو به حساب می‌آید.

برای رفت و آمد در این جزایر از قایق استفاده می‌شود که همین امر بر جاذبه‌های تور مالدیو افزوده است. گردشگران می‌توانند در طول مسیر خود از شنای ماهی‌های پرنده و دلفین‌ها از نزدیک دیدن کرده و لذت ببرند.

علاوه بر قایق‌ها می‌توان از هواپیماهای دریایی برای طی کردن مسافت‌های طولانی‌تر استفاده کرد و مناظر شگفت‌انگیز اقیانوس هند را به تماشا نشست.

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

تعدادی از جزایر مالدیو برای اقامت گردشگران ساخته شده و مختص گردشگری می‌باشند. گردشگران که شامل تعداد زیادی از کارمندان کشورهای همسایه می‌باشند، با پرواز خارجی مستقیما خود را از فرودگاه ماله به این جزایر می‌رسانند.

 از جاذبه‌های تور مالدیو می‌توان سواحل زیبای شن سفید، آب‌های صاف و زلال و کم عمق فیروزه‌ای، قایق‌های تفریحی، هواپیماهای دریایی، ورزش‌های آبی، موزه ملی، کاخ ریاست جمهوری، مسجد جامع ماله، مغازه‌های ماهی فروشی و میوه فروشی و فروشگاه‌های محلی را نام برد.

مسافران پرواز داخلی مالدیو که سفرهای متعددی به این جزایر را تجربه کرده‌اند می‌دانند که این کشور گرمسیری در طول سال دارای دمای هوای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بوده و بارندگی‌های زیادی در ماه‌های آوریل تا اکتبر به دلیل باران‌های موسمی هند در آن رخ می‌دهد. در نتیجه بهترین زمان برای پرواز خارجی مالدیو و استفاده از آفتاب آن فصل زمستان است.

هتل‌ها و ویلاهای روی آب از جمله امکانات رفاهی موجود در جزایر مالدیو بوده که امکانات کاملی را برای مسافران پرواز داخلی و خارجی فراهم می‌کند. برای کودکان نیز مراکز تفریحی متعددی در داخل هتل‌ها در نظر گرفته شده است.

 گردشگران می‌توانند تفریحاتی نظیر غواصی، مسابقات قایق‌های بادی، اسکی روی آب و تماشای دلفین‌ها را در این جزایر تجربه کنند.

 برنامه سفر 5 روزه به تور بالی و مالدیو و ایتالیا

از دیگر جاذبه‌های مالدیو می‌توان به رستوران‌های سرباز با اجرای زنده موزیک بین‌المللی به همراه غذاهای دریایی بین‌المللی و محلی اشاره کرد. غذای مرسوم مالدیو، بشقابی همراه با مقداری برنج محلی با طعمی خاص و لذت‌بخش در کنار مرغوب‌ترین گوشت‌های حیوانات و سبزیجات تفت داده شده می‌باشد که با ماهی و گوشت سایر حیوانات دریایی سرو می‌شود. مرکبات مالدیو که بسیار غنی، کامل و با کیفیت هستند، شامل نارگیل، انبه و موز می‌باشد.

مراکز خرید مالدیو نیز از جمله دیگر جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. فروشگاه‌های متعدد در ماله و همچنین هتل‌های این جزیره، صنایع چوبی و لیف‌های بافته شده از پوست نارگیل را به گردشگران ارائه می‌دهند. پس از سفر به مالدیو خرید شیرینی محلی باندی که با نارگیل پخته شده است، ماهی دودی و ساعت‌های زیبا را فراموش نکنید.

منبع: سام سیر

نظر شما