شناسهٔ خبر: 159460 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعداد پله‌های مالیاتی را طی بررسی بودجه ۹۹ در مجلس افزایش می‌دهیم

محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد در مجلس گفت: بنا داریم تا در صحن علنی مجلس تعداد پلکان دریافت مالیات را به روال سال قبل (۵ پله) بازگردانده و اصلاح کنیم زیرا کمیسیون تلفیق آن را کاهش داده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، درباره کاهش طبقات مالیاتی در سال ۹۹ توسط کمیسیون تلفیق، گفت: پیشنهاد دولت درباره دریافت مالیات و ۵ طبقه در نظر گرفته شده برای آن کاملا معقول بوده و عادلانه است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس تعداد طبقات مالیاتی به ۵ افزایش پیدا کرده بود، اما سال جاری دولت این موضوع را در لایحه بودجه سال ۹۹ آورده است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه امسال در کمیسیون تلفیق اتفاق عجیبی رخ داد، به طوری که این سیستم ۵ پله‌ای کاهش پیدا کرده و مطابق ماده ۱۳۱ شد، اما این موضوع از نظر ما مدل خوبی نیست؛ چراکه تعداد طبقات در نظرگرفته شده برای آن روش بهینه مالیاتی خوبی نیست.

بحرینی حسین‌زاده خاطرنشان کرد: برخی افراد مطرح می‌کنند که اگر مالیات‌گیری ۵ پله باشد در بخش دولتی و کارمندان آن از حد خاصی که درآمد و حقوق بیشتر می‌شود نرخ مالیات هم افزایش پیدا می‌کند، این در حالی است که چنین روشی در بخش خصوصی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد کردیم که نظام ۵ پله‌ای دریافت مالیات در بخش خصوصی هم اعمال شود، به طوری که اگر فردی در بخش خصوصی درآمد بالایی دارد، بخش بالایی درآمد و حقوقش باید مشمول دریافت مالیات با نرخ بالاتر باشد؛ یعنی با روشی که کمیسیون تلفیق در نظر گرفته است به جای آنکه بخش خصوصی را به عدالت نزدیک کنیم نظام مالیاتی در بخش دولتی را از عدالت خارج می‌کنیم.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا داریم تا در صحن علنی مجلس این موضوع را اصلاح کرده و بتوانیم روش سابق را اعمال کنیم، ضمن اینکه می‌کوشیم تا در بخش خصوصی طبقات دریافت مالیات را افزایش دهیم.

نظر شما