شناسهٔ خبر: 159339 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گرفتار دوقطبی‌ها نشویم/ خط امام باید به عنوان شاخص پیش روی ملت باشد

علی اکبری امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید گرفتار دوقطبی‌ها شویم، تاکید کرد: خط امام باید به عنوان یک شاخص دائم پیش روی ملت باشد.

به گزارش «نمایند»، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در مراسم چهلمین سالروز ورود تاریخی امام(ره) که در مرقد امام برگزار شد، با بیان اینکه در تاریخ انقلاب روزی مانند ۱۲بهمن از نظر شکوه وجود نداشته و یک نقطه عطف و یوم الله است گفت: امسال مانند همه سالهای گذشته مردم ما خاطره آن روز بسیار سرنوشت‌ساز را در آغاز دهه فجر گرامی می دارند.

وی افزود: امام شخصیتی بود که ایمان و عمل صالح و اراده پولادین، هوش، کیاست، شجاعت، رأفت و عطوفت را به زیبایی در خود جمع کرده بود و با تکیه بر اسلام ناب محمدی به سوی مردم خود آمد.

علی اکبری ادامه داد: مردم ایران یک قوم پرافتخار، خردمند، باصفا، مقاوم، شجاع، ایثارکر هستند که آغوش خود را به روی رهبر عزیز و عالیقدرش باز کرد و ۱۲بهمن روز ملاقات حیات‌بخش امام و امت بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این امت وقتی با امام همراه شد، حاصل کار مشترکشان امروز در اختیار ماست و آن یک نظام سربلند و در حال پیشرفت و مردم سالار است. ‌

**نقشه راه آینده ما مکتب امام است

وی ضمن تاکید بر اینکه امروز آنچه در اختیار ماست خط و مکتب امام است که برای امروز و فردای ما پیش‌برنده و سعادت آفرین است گفت: نقشه راه آینده ما مکتب امامی است که دارای مبانی و ریشه های قوی مبتنی بر کلام معصوم است.

علی‌اکبری افزود: در قدم اول رژیم وابسته و نسبت را به عنوان یک مقدمه از سر راه بر داشت و بر اساس قوائد شریعت دین مار را به مردم سپرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت مبتنی و منطبق بر هم است گفت: مکتب امام با همه ظرفیت ها و زیرساخت های خلاقیت، خود سازی  و جامعه پردازی در اختیار ماست

وی افزود: رهبر انقلاب ویژگی مکتب امام را مقاومت معرفی کرد و گفت: مقاومت روح حاکم بر مکتب امام است و مبتنی بر آیات و سیره روشن اولیای خداست.

علی‌امبری با تاکید بر اینکه ملت موفق شد با مقاومت فتوحات فراوانی داشته باشند و امروز نام ‌ملت ایران به‌دلیل این مقاومت به بزرگی یاد می‌شود، گفت: هر روز این درخت پرثمرتر می‌شود و این حاصل مقاومت است و دشمنان مقاومت نیز هرروز خوارتر هستند و این حاصل مکتب امام است.

**خط امام باید به عنوان یک شاخص دائم پیش روی ملت باشد

وی ضمن تاکید بر اینکه خط امام باید به عنوان یک شاخص دائم پیش روی ملت باشد و مردم ایران و جوانان آن را بشناسند، تصریح کرد: مقاومت هزینه دارد و مکر سازش هزینه ندارد؟ ولی ملتیرکه حاضر به تسلیم و سازش شود چیزی جز خدا ی نخواد داشت.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه  تمام عرصه های ما باید با مکتب مقاومت برنامه ریزی شود و در عرصه های اقتصادی، سیاسی و نظامی فرهنگ مقاومت در دستور کار باشد.

وی افزود: دشمن در این جریان بیکار نمی ماند و درصدد است با استفاده از عناصر منافق و بزدل و نفوذی‌ها خط مقاومت ملت ایران را بشکند و ملت باید اندیشه مقاومت را نسل به نسل انتقال دهد.

حجت‌الاسلام علی اکبری با بیان اینکه دهه فجر و ۱۲بهمن در حالی از راه رسیده که ‌ملت ایران در شرایط ویژه ای است، گفت: از یک سو شهادت‌های شهدای مقاومت از جمله سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس که از طرف رهبر انقلاب یوم‌الله نامگذاری شد و همچنین قدرت‌نمایی های نظامی جمهوری اسلامی هم دیدنی بود و آن سیلی قدرت آمریکا را درهم شکست.

**ملت ایران در آستانه خلق حماسه دیگری است

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در آستانه خلق حماسه دیگری است گفت: مردم جهان بار دیگر در ۲ اسفندماه این حضور حماسی را خواهند دید.

**گرفتار دوقطبی‌ها نشویم 

آنام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماد مردم سالاری دینی همین انتخابات است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم گرفتار دوقطبی‌ها نشویم و هم نامزدها و هم مسئولان و هم مردم نباید گرفتار آن شوند.

وی با بیان اینکه بعضی ها غفلت می‌کنند، گفت: استفاده از تعابیر دشمن شادکن و استفاده از تعابیر خطرناک به ضرر خط مقاومت و ملت ایران است.

علی‌اکبری تاکید کرد: امیدواریم مجلسی در طراز گام دوم ساخته شود و نمایندگانی شایسته مکتب امام به مجلس بروند.

وی همچنین با اشاره به اینکه معامله قرن نشان از اوج ضعف و سستی و بیچارگی استراتژیک آمریکا و صهیونیست‌هاست و این طرح از اول شکست خورده است، بیان داشت: در مکتب امام مسئله فلسطین همیشه جایگاه خود را داشته و ملت ما در پرتو هدایت‌های رهبر حکیمانه خود این راه را با قدرت ادامه داده است.

علی اکبری در پایان تاکید کرد: این طرح آشفته و بدون حامی است ک جز برخی کشورهای جیره‌خوار آمریکا کسی از این طرح استقبال نکرده است و خواب آشفته ای است که تعبیر نمی شود.

نظر شما