شناسهٔ خبر: 159322 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس با اجرای توافق پاریس مخالف است

پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به طور کلی با الحاق ایران به توافق پاریس مخالف است چرا که اجرای این توافقنامه هزینه های تمام شده مردم را افزایش می دهد.

به گزارش نماینده، عباس پاپی‌زاده، در واکنش به ابلاغیه اجرای توافق نامه پاریس از سوی دولت، گفت: بر اساس قانون اجازه امضای تفاهمنامه و معاهدات بین‌المللی را مجلس باید به دولت دهد.

وی با بیان اینکه مجلس تا این لحظه از اجرای توافق پاریس از سوی دولت بی اطلاع بود، افزود: ما قطعاً از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم و به این موضوع ورود کرده و با دولت برخورد می‌کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه مجلس به طور کلی با الحاق ایران به توافقنامه پاریس مخالف است، تصریح کرد: الزام کشور به رعایت توافق نامه پاریس باعث می‌شود که کشور دچار ضرر و زیان بسیار زیادی شود.

پاپی زاده افزود: با توجه به اینکه کشور ما دارای منابع نفتی و گازی بسیار زیادی است و از آنجایی که در بحث فروش نفت و گاز در تحریم هستیم، حداقل نباید با دست خودمان کاری کنیم که نتوانیم دیگر فرآورده‌های نفتی را بفروشیم.

وی با بیان اینکه فروش فرآورده‌های نفتی ارزش افزوده بسیار زیادی برای کشور دارد، گفت: اجرای توافق پاریس بار سنگینی را بر اقتصاد ایران تحمیل می‌کند و هزینه‌های تمام شده مردم را افزایش می‌دهد و در شرایط فعلی ما کاملاً مخالفیم که توافقنامه پاریس اجرایی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکا با وجود آنکه آلوده‌کننده‌ترین کشور دنیاست، زیر بار این قضیه نرفت و از توافق پاریس خارج شد و ما حداقل باید این شرط را بگذاریم که اگر کشورهایی چون آمریکا این توافقنامه را بپذیرند سپس ما این موضوع را بررسی کنیم اما در این شرایط الزامی به اجرای توافق پاریس از سوی ایران نیست.

نظر شما