شناسهٔ خبر: 159317 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد یک نماینده مجلس از روش اجرای طرح ملی مسکن

مسکن مهر عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:کارگران با حداقل حقوق توان پرداخت اقساط ۱۸ درصدی تسهیلات مسکن ملی را ندارند که باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

به گزارش «نماینده»،مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن از سوی دولت، گفت: شعار و هدف دولت در بدو اجرای طرح ملی مسکن، خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه و همین‌طور تسهیل امور برای آنها جهت صاحب‌خانه شدن بود اما، امروز می‌بینیم که اصلا این هدف دنبال نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شرایط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن به‌گونه‌ای است که در صورتی که شرایط‌شان احراز شده و خانه به آنها تعلق بگیرد، می‌بایست اقساط تسهیلات مسکن با سود 18 درصدی پرداخت کنند، در عین حال می‌توان گفت که طرح ملی مسکن به نفع اقشار کم‌درآمد جامعه نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه پرداخت سود 18 درصدی تسهیلات مسکن از توان مالی اقشار کم‌درآمد و با حقوق ثابت، خارج است، گفت: دولت از طریق طرح ملی مسکن قصد داشته، کارگران و اقشار ضعیف و کم‌درآمد را خانه‌دار کند، اما سؤال اساسی این است که آیا کارگران با حداقل حقوق توان بازپرداخت تسهیلات مسکن با سود 18 درصد را دارند؟

وی اضافه کرد: کارگران با حداقل حقوق توان پرداخت اقساط 18 درصدی تسهیلات مسکن ملی را ندارند که باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تجربه مسکن مهر در کشور، اظهار داشت: در زمان اجرای طرح مسکن مهر، بین بانک‌ها و وزارتخانه‌ها برای اجرای این طرح همراهی و هماهنگی وجود داشت، اما در حال حاضر این هماهنگی بین‌بخشی کمتر شده است که به روند اجرای آن لطمه وارد می‌کند.

کیان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت نواقص طرح ملی مسکن، اعم از کاهش سود تسهیلات بانکی و نیز هماهنگی میان وزارتخانه‌های مرتبط و بانک‌ها را سامان‌دهی نکند، نمی‌توان به اجرای درست این طرح امیدوار بود.

برچسب‌ها:

نظر شما