شناسهٔ خبر: 159310 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوروزی: شورای نگهبان سنگرگاه حفاظت از اسلامیت و جمهوریت نظام است

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس با اشاره به سیاه‌نمایی رد صلاحیت شدگان علیه شورای نگهبان گفت: این نهاد انقلابی سنگرگاه حفاظت از مجلس، اسلامیت و جمهوریت نظام است و هیچ کس حق ندارد اقدامات آنرا زیر سوال ببرد.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، درباره سیاه‌نمایی برخی ردصلاحیت‌ شدگان انتخابات علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ شورای نگهبان سنگرگاه حفاظت از مجلس و اسلامیت و جمهوریت نظام است.

وی افزود:‌ چشمان تیزبین شورای نگهبان همواره درباره مصوبات مجلس شامل طرح‌ها و لوایح و... عدم مغایریت آنها با شرع و قانون اساسی است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: حق قانونی شورای نگهبان نظارت بر مصوبات مجلس است. هرچند که نمایندگی مجلس و وکالت مردم جایگاه ویژه‌ای دارد اما هیچ‌کس نباید اقدامات شورای نگهبان که براساس وظایف مصرح در قانون اساسی صورت می‌گیرد را زیر سؤال ببرد.

نوروزی گفت: اگر نامزد انتخابات از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد باید از این تصمیم حمایت کند و لازم نیست که همگان وارد مجلس شده و وکالت مردم را برعهده بگیرند. چرا که بخش‌های مختلف کشور نیازمند تخصص‌های مختلفی است.

وی افزود: اگر نامزد انتخابات از سوی شورای نگهبان با عدم صلاحیت و عدم احراز صلاحیت مواجه شد باید بداند که شورای نگهبان و مراجع چهارگانه براساس اسناد و مدارک متقن گرفته‌اند. لذا همگان باید از این تصمیم تبعیت کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس خاطرنشان کرد:‌ فرافکنی و فشار به شورای نگهبان و تقابل با این نهاد انقلابی که یکی از میراث‌های بزرگ انقلاب اسلامی بوده و امام خمینی و مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید داشته‌اند معقول نیست و از کسانی که علیه شورای نگهبان موضع گرفته و سیاه‌نمایی می‌کنند گلایه‌های زیادی داریم.

نوروزی در پایان گفت: همواره شورای نگهبان در آستانه انتخابات مورد هجمه گروه‌ها و جریانات و افرادی قرار می‌گیرند که مخالف تصمیم‌گیری‌های این نهاد انقلابی هستند اما سال به سال و انتخابات تا انتخابات بر اهمیت وجود این نهاد انقلابی و جایگاه آن افزوده می‌شود.

نظر شما