شناسهٔ خبر: 159303 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اروپایی‌ها خود را برای تبعات سوء استفاده از مکانیزم ماشه آماده کنند

ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: اگر اروپایی‌ها بخواهند از فرآیند حل وفصل اختلافات (مکانیزم ماشه) در برجام سوءاستفاده کنند، باید خود را برای پذیرش تبعات آن آماده کنند.

به گزارش «نماینده»،ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فعال شدن مکانیزم ماشه از سوی کشورهای اروپایی، گفت:آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستند و در این زمینه با یکدیگر هماهنگ و هر اقدامی که بتوانند انجام ‌می‌دهند.

وی افزود: ترامپ در اجلاس داووس با اعلام اینکه اگر کشورهای اروپایی نتوانند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کنند تعرفه‌ای 25 درصدی برای واردات خودرو از این کشورها به آمریکا قرار خواهد داد که به همین دلیل آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها  و فرانسوی‌ها در تلاش هستند برای بالا بردن تراز صادارت خود فشار حداکثری بر ایران وارد کنند تا از این طریق به اقتصاد خود لطمه وارد نکنند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در همین راستا ادامه داد: آمریکا و فرانسه مکانیسم ماشه را احیا کردند و این به علت آن است که فرانسه و سایر کشورهای اروپایی سالانه چند میلیارد یورو کالا به آمریکا می فروشند که می خواهد این را ادامه دهند.

ابوترابی با بیان اینکه اقدام "مسئولان کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه مبنی بر فعال سازی مکانیزم ماشه یک اقدام کاملا انفعالی و از موضع ضعف است، تأکید کرد: اگر اروپایی‌ها بخواهند از فرآیند حل وفصل اختلافات در برجام سوءاستفاده کنند، باید خود را برای پذیرش تبعات آن آماده کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها در عرصه بین المللی منفعل هستند و تحت فشار و سلطه سیاست‌های آمریکا قرار دارند و مکانیزم ماشه نیز با تهدید آمریکا علیه ایران فعال شده است.

به گزارش تسنیم؛ براساس بند 37 توافق هسته‌ای برجام که در سال 2015 به امضا رسید، «فعال کردن مکانیزم ماشه، روندی است که می‌تواند در نهایت به بازگرداندن تمام تحریم‌های بین‌المللی گذشته علیه ایران منتهی شود».

برچسب‌ها:

نظر شما