شناسهٔ خبر: 159302 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس‌جمهور با همین سازوکار موجود پیروز انتخابات شده/ نباید کشور را درگیر حاشیه کرد

موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: سخنان رئیس جمهور عملکرد ضعیف دولت را به حاشیه نمی برد و مردم مشکلات گوناگونی را که در این سالها برایشان ایجاد شده از یاد نخواهند برد.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درخصوص انتخابات گفت: سخنان آقای رئیس جمهور عملکرد ضعیف دولت را به حاشیه نمی برد و مردم مشکلات گوناگونی را که در این سالها برایشان ایجاد شده از یاد نخواهند برد. امروز دیگر همه دریافته اند که نقاط ضعف دولت با این فرافکنی ها و اظهارات بی مبنا فراموش نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اظهارات خلاف قوانین و ضوابط کشور از رئیس جمهور به عنوان مجری قانون به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، افزود: آیا ایشان فراموش کرده که در چارچوب همین حاکمیت و با نظارت همین شورای نگهبان در دور اول ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ با اختلاف اندک کمتر از ۱ درصد پیروز انتخابات معرفی شد و در چارچوب همین سازوکار انتخابات و نظارت های قانونی است که اکنون رییس جمهور کشور است؟!

موسی پور افزود: در دور دوم ریاست جمهوری نیز ایشان و ستادهای انتخاباتی متعلق به ایشان با عبور از خطوط قرمز و رقیب هراسی و دست زدن به برخی فریبکاری های سیاسی و تبلیغاتی پیروز شدند. بنابراین چنین اظهاراتی، بزرگترین ظلمی است که آقای روحانی بر مسئولیتی که بر دوش اوست روا می دارد. ایشان باید خود طلایه‌دار قانون و قانون مداری در کشور باشد.

وی با طرح این مسئله که روی کار آمدن مجالس مختلف و دولت‌های گوناگون با سلایق متنوع در طول چهار دهه گذشته نشان می‌دهد که انتخابات، در کشور ما واقعی است نه تشریفاتی، افزود: البته برخی با دور زدن قانون، هوچی‌گری و فریب مردم و دست یازیدن به تله‌های انتخاباتی، در جریان رقابت‌های پیش از انتخابات توانسته‌اند بر کرسی‌های مسئولیت در جمهوری اسلامی تکیه بزنند که همه اینها خلاف قانون و خلاف شرع بوده است؛ اما هرگز نمی‌توان نافذ بودن رای و واقعی بودن نقش صندوق‌های رای در سرنوشت کشور و شکل‌گیری نهادهای مختلف قانونی را انکار کرد.

مسئول تشکیلات جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این مسئله که رئیس‌جمهور باید مراقب مواضع و دیدگاه‌های اعلامی خود آن هم در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: چنین اظهاراتی آن هم در شرایطی که هنوز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها به پایان نرسیده به مصلحت هیچ‌کس نیست و نباید کشور و افکار عمومی را با چنین سخنانی درگیر حواشی کرد.

وی افزود: دولت باید به جای چنین شبهه افکنی هایی به وظایف اصلی خود عمل کند و مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه را به طور جد دنبال کند. مع‌الاسف این گونه به نظر می رسد وقتی کارنامه ای برای ارائه وجود ندارد، چنین حرف‌های بی ضابطه و حاشیه ساز مطرح می شود.

نظر شما