شناسهٔ خبر: 159299 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقای ظریف! آیا می‌توان با تروریستی مانند ترامپ که به جنایتش اعتراف کرده مذاکره کرد؟

ظریف نماینده مجلس با اشاره به درخواست مذاکره با آمریکا از سوی ظریف گفت: آقای وزیر خارجه! آیا می‌توان با تروریستی مانند ترامپ که به جنایشت اعتراف کرده مذاکره کرد؟

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای مذاکره مجدد با آمریکا گفت: از اظهارات ظریف در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل که باز هم دم از مذاکره با آمریکا زده است تعجب کردم. 

وی افزود: هنوز چهلمین روز درگذشت شهید حاج قاسم سلیمانی نرسیده است و متاسفانه وزیر خارجه چه زود خون این سردار دل ها را فراموش کرده است؛ ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده است که او دستور ترور فرمانده سپاه قدس ایران را صادر کرده است؛ آیا با یک تروریست که به جنایت خود اعتراف کرده می توان مذاکره کرد ؟

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها چند روز قبل اعلام کردند قصد ترور سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس ایران را دارند؛ ظریف نباید خیال کند که گرگ از خوی خود دست می کشد.

سلیمی اظهار داشت: بعد از سیلی جانانه موشکی سپاه به پایگاه های آمریکا و بعد از نهی صریح رهبر معظم انقلاب از مذاکره با آمریکا، سخن وزیر خارجه از مذاکره با ایالات متحده چه مفهومی را به ذهن تامپ شرور ‌و شیاد مخابره می کند؟

وی خطاب به ظریف خاطرنشان کرد: شما دیپلمات هستید و می دانید واژه واژه کلمات وزیر خارجه بار معنایی خاص دارد؟ چرا اینگونه صحبت می کنید که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه ایجاد می کنید؟

نماینده محلات در مجلس از وزیر خارجه درباره موضوع مذاکره جدید با آمریکا سوال کرد و گفت: مذاکره با ایالات متحده بر سر صنعت موشکی است؟ توضیح دهید به دنبال معامله بر سر کدامیک از مولفه های قدرت هستید؟ در حالی که آنها بلاهای مختلفی را بر سر ملت بزرگ ایران آورده و می آورند.

سلیمی افزود: ترامپ مدتها بود که به ایران التماس می کرد تا مذاکره کند اما هر بار پاسخ عزتمندانه ای را دریافت می کرد ولی التماس محمدجواد ظریف برای مذاکره با آمریکا و پاسخ منفی ترامپ منجر به شرم شد؛ آیا وزیر خارجه احساس شرم نکرد از اینکه به شیطان بزرگ التماس کرد؟

نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: ظریف هر گاه به صحن مجلس و کمیسیون ها آمد، نمایندگان با فریادهای شما مواجه شدند ولی لبخند شما برای غربی هاست؛ ای کاش رفتار وزیر خارجه با ملت بزرگ ایران و وکلای آنها در مجلس هم با مهربانی بود. 

وی تصریح کرد: ظریف به عنوان وزیر خارجه حرف اشتباهی زده است و باید سریعا از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند؛ آیا این دولتمرد شهامت این کار را دارد که بگوید با مذاکره جدید به دنبال چه چیزی می گردند؛ آیا کلاه گشاد برجام کافی نبود؟ 

نظر شما