شناسهٔ خبر: 159278 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رضایی: زمان بررسی FATF در مجمع تمام شده/ نظر شورای نگهبان حاکم است

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده لذا نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است.

به گزارش «نماینده»،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(دوشنبه، 7 بهمن) در جمع اعضای بسیج رسانه درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده و از نظر آیین نامه، وقتی زمان تمام شود، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است.

وی افزود: دولت و مجلس به دنبال این هستند که مسایل را از طریق دیگری پیگیری کنند، اما از نظر ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعلا نمی‌توانیم  بحث را پیگیری کنیم، بنابراین از نظر مجمع نظر شورای نگهبان حاکم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد :بنابر این بحث پذیرش شروط FATF فعلا متوقف به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد،چون مجمع بی اعتماد شده است. دولت و مجلس به دنبال این هستند که در مسائل را از طریق دیگری پیگیری کنند و مجوز بررسی مجدد در مجمع را بگیرند، اما از نظر ما فعلا نظر شورای نگهبان حاکم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط کشور ما یک شرایط بسیار مهمی است و ما در حال عبور و گذر از یک وضعیت قبلی به یک وضعیت راهبردی جدید هستیم، اظهار داشت: بعضی اوقات و زمان‌ها سال‌ها و ماه‌ها می‌گذرد تا شرایط راهبردی تغییر کند، الان از آن نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

رضایی افزود: از زمان پایان جنگ تا قبل از دو سال پیش ما در کشور یک شرایط راهبردی داشتیم و از دو سال پیش به این طرف، وارد شرایط راهبردی جدیدی شدیم که درک این شرایط برای همه و بخصوص مسئولان و تصمیم‌گیران بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: اگر افرادی دیر متوجه این شوند که شرایط کشور تغییر کرده و یا به همان شرایط قبل سخن بگویند و اگر خودشان را سریع با شرایط جدید وفق ندهند، تصمیم گیری‌ها و عکس العمل‌ها به موقع نخواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه ما الان در شرایط عبور از مراحل راهبردی سابق به شرایط جدید هستیم، افزود: باید همواره ما در کشور حرکت رو به جلو داشته باشیم و هنر سپاه و بسیج هم این بوده که جلوتر از زمان حرکت کرده و همواره به همین دلیل ابتکار عمل را در اختیار داشته است.

رضایی شرایط جدید کشور را جبهه سوم حق و باطل تعریف کرد و گفت: اولین جبهه سال‌های 56 و 57 در پیروزی انقلاب اسلامی بود که امام و انقلابیون در برابر امریکا و رژیم شاه باهمه توان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این جبهه شاه سرنگون شد و جمهوری اسلامی ایران به جای آن قرار گرفت و آمریکا شکست سنگینی متحمل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین جبهه و شرایط راهبردی کشور را در حمله رژیم بعث عراق به 5 استان کشور دانست و افزود: در این مرحله هم مردم ایران با همه ظرفیت انقلابی خودشان ایستادگی کردند؛ البته خیلی‌ها هم تماشاچی بودند و در خارج از کشور درسشان را خواندند، اما توان انقلابی کشور با همه ظرفیت به صحنه آمد که این دومین جبهه حق و باطل شکل گرفت، 8 سال جنگ ادامه داشت و جبهه حق پیروز شد و همه سرزمین‌های خود را توانستیم آزاد کنیم.

رضایی با بیان اینکه پس از پیروزی در هشت سال دفاع مقدس توانستیم جنگ را صادر کنیم، گفت: شرایط به گونه‌ای شد که جنگ منجر به حمله آمریکا به صدام شد، یکی از دستاوردهای قطعنامه 598 این بود که جنگ به سمت جبهه متحدین صادر شد. اگر صدام در این جنگ شکست نمی‌خورد هیچگاه بهکویت حمله نمی کرد و یا حتی امریکا نیز به صدام حمله نمی‌کرد؛ در دوران هشت سال دفاعمقدس آمریکا، اسرائیل و عربستان شکست سنگینی از جبهه انقلاب خوردند.

وی با بیان اینکه بعد از سال‌های دفاع مقدس سیاست جدید تنش‌زدایی در کشور و دولتها ایجاد شد، گفت: اولین بار رئیس دولت اصلاحات واژه تنش زدایی را به کار برد اما ابتکار آن از زمان آقای هاشمی رفسنجانی شروع شد، رئیس دولت اصلاحات اولین بار واژه تنش زدایی را به زبان آورد و این روند در چهار سال دوم آقای احمدی نژاد نیز پیش رفت و در زمان آقای روحانی تا دو سال پیش نیز ادامه یافت تقریبا تا حدود 20 سال وارد دوره جدید تنش زدایی دشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اما از دو سال تا کنون درگیری جدیدی بین نیروهای حق و باطل شکل گرفت و جبهه سوم حق و باطل ایجاد شد که با همه ظرفیتشان مقابل یکدیگر قرار گرفتند؛ هرچه زودتر این شرایط را در کنیم بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.

رضایی ادامه داد: امریکا در طول 70 سال با ما دشمنی کرده است و سوال مهم این است که چرا آمریکایی به دشمنی خودش ادامه می‌دهد و سرعقل نمی‌آید و سوال دوم نیز این است که چرا غرب زده‌های داخلی دست از آمریکا نمی‌کشند و سرعقل نمی‌آیند. مگرخیانتهای امریکا را نمی بینند.؟!

وی در ادامه یکی از خیانتهای امریکا به مردم ایران را در زمان کودتای 28 مرداد و سپهبد زاهدی عنوان کرد و گفت: خودشان در زمان ریاست جمهوری اوباما از این جنایتشان عذرخواهی کردند اما رهبر انقلاب نیز خطاب به آنها فرمودند که دیر عذرخواهی کردید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین حمایت از شکنجه و زندانیان سیاسی در سال‌های 53 و 54 و نیز حمایت از کشتار ملت ایران توسط رژیم پهلوی در سالهای 56 و 57 را دیگر جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران دانست و گفت: امریکایی‌ها در سال‌های بعد نیز از جمله پس از حمله صدام و اشغال 5 استان ایران حمایت از منافقین حمایت از کودتای سال 59 و نیز تحریم‌های اقتصادی در سه سال اخیر از جمله جنایات امریکایی‌ها علیه ملت ایران است.

رضایی همچنین یکی دیگر از مصادیق جنایات امریکایی‌ها علیه ملت ایران را بلوکه‌کردن دارایی‌های مردم ایران در ابتدای انقلاب دانست و افزود: امروز جریان جدیدی در زمینه اقتصادی سیاسی و نظامی علیه ملت ایران اجرا کردند، آنها فرزند غیور ملت ایران، سردار سپهبد قاسم سلیمانی را در سرزمین غریب به شهادت رساندند که اینها نیز نمونه‌هایی از جنایات امریکایی‌ها در 70 سال اخیر است.

وی افزود: بنده در ارزیابی‌هایی که داشته‌ام هر 14 سال یک بار امریکایی‌ها در این 70 سال اخیر با ملت ایران درگیری‌هایی داشتند اینکه چرا امریکایی‌ها دست از دشمنی با مردم ایران برنمی‌دارند باید برای ملت ایران و جوانان توضیح داده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اولین دلبستگی به امریکا در زمان آقای مصدق صورت گرفت، او نفت را از ترس انگلیسی‌ها ملی کرد و با امریکایی‌ها وارد مذاکره شد، این اولین مذاکره رسمی و دست دوستی ایران و امریکایی‌ها بود، مصدق از دست تحریم‌های انگلیس به سمت امریکایی‌ها پناه برد اما آنها با کودتا پاسخ مصدق را دادند یعنی دست دوستی را با قداره جواب دادند.

رضایی افزود: در زمان آزادسازی گروگان‌ها آمریکا و دولت ایران توافق الجزایر را امضا کردند، طبق این توافق گروگان‌ها آزاد شدند اما این توافق را یک طرفه لغو کردند البته سه سند کامل با جزئیات از جنایات آنها وجود دارد، آزاد سازی گروگان‌های امریکایی در لبنان که با توصیه دولت ایران نیز صورت گرفت و همینطور که در زمان اوباما به رهبر انقلاب دو نامه نوشتند نیز نمونه‌هایی از درخواست‌های آنها برای ارتباط با ایران است، از رهبر انقلاب درخواست می‌کنم که در شرایط فعلی این دو نامه را منتشر کنند.

وی اضافه کرد: در نامه‌ای که اوباما به رهبر انقلاب نوشته بود تقاضا می‌کند که منطقه را با هم اداره کنیم و به نوعی می‌گوید که ما چاکر شما هستیم و شما را قبول داریم، اما چند ماه بعد در فتنه 88 با تمام توان پشت سر فتنه‌گران قرار گرفتند، اینها سندی از جنایات امریکایی‌هاست،.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین جنایت و بدعهدی امریکایی‌ها را در موضوع برجام عنوان کرد و گفت: ایران با همه انتقاداتی که وجود داشت و 9 توصیه‌ای که رهبر انقلاب بر روی مصوبه شورای امنیت ملی درباره برجام قرار داد بالاخره با اورپایی‌ها و امریکایی‌ها توافقکرد اما ترامپ آن را پاره کرد، اما سوال این است که چرا عده‌ای در کشور دوستی با امریکا را تبلیغ و پیشنهاد می‌کنند؟ باید این سوال را بازخوانی کنیم.

رضایی با تأکید براینکه ما وارد فاز مبارزه سوم شده‌ایم، اظهار داشت: آیا برای بار چندم به امریکا باید اعتماد کنیم؟ آیا باید برای حدود 7 یا 8 بار این تاریخ پر از عبرت را تکرار کنیم نتیجه این دشمنی امریکا با ما و از طرف دوستی سازی در داخل کشور موجب تحقق در کارها و تأخیر در پیشرفت کشور نشده است که بنده معتقدم حتما همینطور است.

وی ادامه داد: هرجا اعتماد به امریکا را قطع کردیم پیشرفت‌های معجزه آمیزی داشتیم 70 سال کشور در زمینه اقتصاد علم و فناوری را معطل کردند، این دشمنی 70 ساله با ما خسارت بسیار زیادی بوجود آورده که مهمترین آن دوستی سازی‌های کاذب ساختاری در داخل کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ترتیبات فریبکارانه‌ای صحنه‌ای را در امریکا و کشور ما ایجاد می‌کند که در امریکا طور دیگر و در کشور ما هم طور دیگری است، در داخل امریکا دشمنی سازی و در داخل ایران دوستی سازی ایجاد می‌کنند، در داخل امریکا تبلیغ می‌کنند که ایران یک تروریست است که حتی درباره آن فیلم هم ساخته‌اند اما در داخل ایران از امریکا دوستی سازی ایجاد می‌کنند اینها دو روی سکه فریبکارانه است اما همین جریان از درگیری ما با آنها جلوگیری می‌کنند. 

رضایی اضافه کرد: افراد ایدئولوژیک ضد اسلام و ایرانی که زمانی پیش سرکار آمدند و نماینده شان نیز همین جان بولتن است که پیشتر نیز از دولت امریکا کنار گذاشته شد عامل اصلی دشمنی سازی علیه ایران در جامعه امریکا هستند. دومین عامل هم صهیونیست‌ها هستند که هم در دولت‌های امریکا نفوذ دارند و هم در جامعه دانشگاهی امریکا تصمیم می‌گیرند، اینها همیشه دشمنی سازی را علیه ملت ایران در داخل امریکا پیاده می‌کنند. 

وی افزود: برخی گروه‌های لیبرال در داخل کشور و تکنوکرات‌ها هستند که اندیشه‌های دوستی سازی با امریکا را در داخل کشور پیاده می کنند، اینها ضداسلام هستن و حتی هویتی برای ایران مستقل از امریکا قائل نیستند، شعار ملی گرایی می‌دهند اما دروغ می‌گویند کدام ملی گرایی که استقلال کشور را فدای ارتباط با امریکا می‌کند؟!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گروه دیگری که در ایران جریان دوستی سازی با امریکا را دنبال می‌کنند را اسرائیل و عربستان دانست و افزود: اینها مدام از طریق نفوذی‌ها دوستی با امریکا و غرب را در داخل کشور تبلیغ می‌کنند، مدام می‌گویند که بدون غرب نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، یکی از نقشه‌های این گروه‌ها این است که در امریکا از شکل‌گیری افکار دولت امریکا علیه ایران جلوگیری کنند، می‌گویند ایرانی‌ها تروریست هستند و وقتی امریکا نیز قصد تحرک علیه ایران را داشته باشد از مقابله با ایران برحذر می‌دارند اما پروژه‌شان دوستی سازی با امریکاست.هدفشان در داخل این است که ملت ایران را منتظر و متوقف نگه دارند، 70 سال لیبرالها، غرب زده‌ها و صهیونیستها این شرایط را در ایران ایجاد کردند.

رضایی اضافه کرد: ما امروز در شرایطی قرار داریم که مسئله نظامی امنیتی دفاعی و سیاسی خارجی را حل کردیم اما سیاست داخلی اقتصاد و فرهنگ ما پیشرفت نکرده و به دلیل این است که همواره در این حوزه‌ها پشت صحنه‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: دوستی سازی با امریکا در داخل ایران به قدری قویست که حتی نیروهایی از جبهه انقلاب نیز با همین ترفند جدا شده اند و به این سراب دوستی سازی با امریکا پیوستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه اقتصاد ایران باید از افکار لیبرالی و تکنوکراتی نجات یابد، افزود: افکاری که ملت و دولت‌های ما را منتظر سراب نگه می‌دارند حتی با شعار امید معتقدم امید بر غلبه حق علیه باطل امید واقعی است هرگاه چنین امیدی پیدا کردیم موفق شدیم و غیر از آن امید واقعی وجود ندارد.

رضایی اضافه کرد: هرگاه ما را منتظر امید کاذب نگه داشته‌اند پیشرفت نداشتیم مهم امید و تدبیر واقعی است، امید و تدبیر واقعی در مبارزه علیه آمریکا شکل می‌گیرد، هرگاه به دنبال سراب برویم تدبیری برای آن وجود ندارد.

وی تأکید کرد: وقتی حقیقتی برای امید وجود ندارد چه تدبیری می‌توان اندیشید. حقیقت ملت ایران این است که این انقلاب در مسیر خودش در اقتصاد فرهنگ و سیاست داخلی مسیر رو به جلو داشته باشد. امریکا با همه توان علیه ما آمده و ما هم باید با همه توان به این جبهه سوم حق و باطل وارد شویم. شروع این جبهه نیز برجام و مسائل بین المللی بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بخش دوم این جبهه تحریم‌های اقتصادیست که گسترده‌ترین تحریم‌هایی است که امریکا علیه ما به راه انداخته است، می‌خواستند ما را با اف ای تی اف در مسیری بیندازند که نتوانیم حتی تحریم‌ها را دور بزنیم.

رضایی همچنین بعد دیگر جبهه نبرد علیه ایران را در نبردهای نقطه‌ای نظامی دانست و افزود: در بعد نظامی هم بخشی دیگر از نبردها به شکل خاصی بوجود امده است. اما امروز شاهد جنگ تمام عیار نظامی نیستیم به گونه‌ای که آنها نقطه‌ای را می‌زنند و ما هم پاسخ آنها را می‌دهیم اما جنگ اقتصادی سیاسی و فرهنگی بوجود آمده و نیروهای انقلاب هرچه زودتر باید ادبیات و مانورهای جدید پیدا کنند، باید درک کنیم که دوران گذشته تغییر کرده است.

وی ادامه داد: آرایش و گفتمان ما باید در شرایط جدید تغییر کند و بین ما باید وحدت جدیدی شکل گیرد که مهمترین حادثه آن 22 بهمن و انتخابات مجلس آینده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت توجه به تولید ملی، گفت: اگر تولید ملی رونق یابد حتی ما باید یک میلیون بشکه نفت نیز به کشور وارد کنیم.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیاز به روحیه انقلابی داریم، معتقدم دچار یک یخ زدگی برای پیش برد امور کشور شده‌ایم، رهبر انقلاب این دو حادثه حمله موشکی سپاه و نیز شاهدت سپهبد سلیمانی را یوم الله دانستند یعنی اینکه باید روی آنها کار شود. ما با یک یخ زدگی‌هایی در عبور از شرایط گذشته مواجهیم که باید این یخها شکسته شود، مطمئن باشید اگر این یخ‌ها شکسته شود طوفانی در مطقه و کشور شکل خواهد گرفت. نیروهای مقاومت نیز دنبال عملیاتی برای انتقام هستند و می‌خواهند انتقام بگیرند و عملیات هم خواهند کرد.

نظر شما