شناسهٔ خبر: 159268 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس کلیه مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری را از مالیات معاف کرد

صحن مجلس نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کردند.

به گزارش «نماینده»،بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار امروز (دوشنبه 7 بهمن) نمایندگان در جلسه علنی پارلمان قرار دارد.

وکلای ملت در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با جزء 3 بند (ب) ماده 9 این لایحه با 143 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 9 این لایحه؛ عرضه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشد:

براساس جزء 3 بند (ب) ماده 9 لایحه مذکور؛ خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه  و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور.

در ادامه نمایندگان به بررسی جزء 4 بند (ب) ماده 9 پرداختند و با اصلاحاتی آن را به تصویب رساندند.

براساس جزء 4 بند (ب) ماده 9 لایحه مالیات بر ارزش افزوده ؛ تمامی مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر.

همچنین نمایندگان با جزء 8 بند (ب) ماده 9 این لایحه با 144 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این جزء؛ خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه گذاری بیمه ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا مجوز قانون تصویب شده یا می شوند در چارچوب اساسنامه آنها.

در ادامه نمایندگان به بررسی جزء 11 بند (ب) ماده 9 پرداختند و آن را با 152 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در این جزء آمده است: خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام، حق تقدم، سهم الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند 24 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب اول آذر 84 با اصلاحات بعدی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

نظر شما