شناسهٔ خبر: 159266 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ماهنامه نماینده

حاجی‌دلیگانی درگفت‌وگو با «نماینده»:

افرادی با پرداخت پول به یک نامزد درصدد نفوذ به ارکان نظام هستند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در حاشیه بازدید از سایت نماینده حاجی دلیگانی با بیان اینکه افرادی با پرداخت پول به یک نامزد درصدد نفوذ به ارکان نظام هستند، گفت: این افراد به‌صورت شبکه‌ای عمل می‌کنند. یعنی برای اینکه بتوانند به مقاصد و خواسته‌های خودشان برسند و تعداد آرای بیشتری در مجلس داشته باشند می‌آیند و به‌صورت شبکه‌ای و سازمان‌دهی شده این کمک‌ها را انجام می‌دهند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با «نماینده»، اظهار داشت: ازآن‌جهت که جایگاه مجلس و نمایندگی اهمیت زیادی دارد و یک نماینده دارای اختیارات زیادی است افرادی به‌قصد نفوذ و دستیابی به اهداف مشخص دست به هر کاری می‌زنند تا وارد مجلس بشوند.

وی ادامه داد: در اهداف این دسته از افراد، مردم جایگاهی ندارند؛ بلکه جنبه شخصی و گروهی در پشت این اهداف وجود دارد.

نماینده شاهین‌شهر با بیان اینکه افرادی با پرداخت پول به یک نامزد درصدد نفوذ به ارکان نظام هستند، گفت: این افراد به‌صورت شبکه‌ای عمل می‌کنند. یعنی برای اینکه بتوانند به مقاصد و خواسته‌های خودشان برسند و تعداد آرای بیشتری در مجلس داشته باشند می‌آیند و به‌صورت شبکه‌ای و سازمان‌دهی شده این کمک‌ها را انجام می‌دهند.

 وی اضافه کرد: این افراد خیلی هم کاری ندارند که این نامزدی که الآن به صحنه آمده است مربوط به چه طیف و یا جریانی است و یا چه نوع دیدگاه و تفکراتی دارد و حتی طوری شده است که در یک شهرستان یا حوزه انتخابیه از دو فرد یا دو لیست متضاد هم حمایت کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها برنده شد بتوانند از این افراد سوءاستفاده کنند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس بیان داشت: اخیراً بحثی مطرح شد که انواع تبلیغات پوستری هزینه‌بر کاهش پیدا کند که امیدوار هستیم اقدام جدی در خصوص هزینه‌های انتخاباتی در کشور صورت بگیرد.

وی افزود: تا زمانی که مجاری تأمین‌کننده هزینه‌های انتخاباتی کنترل نشود، هزینه‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و برخی از افراد به شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی خود اقدام نمی‌کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: شورای نگهبان باید در خصوص هزینه‌های بالای انتخاباتی و ورود پول‌های کثیف به این عرصه دقت و توجه لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت به روش‌های مختلف در انتخابات پول‌پاشی می‌کند؛ مثلاً امروز ببینید پروژه‌هایی که این روزها توسط دولت افتتاح می‌شود سفر وزرا به شهرهای مختلف، کلنگ زدن پروژه‌های گوناگون و قول‌های متعدد آن‌ها بیانگر همین موضوع است.

نماینده شاهین‌شهر گفت: در حال حاضر برخی افراد برای حضور کاندیداهای موردنظر خود در عرصه انتخابات تبلیغ می‌کنند که معتقدم شورای نگهبان باید به این موضوع ورود کند و کلیه اخباری که در این خصوص به دستش می‌رسد را جمع‌بندی کرده و به همه آن‌ها ایراد بگیرد.

حاجی‌دلیگانی در پایان بیان داشت: توصیه‌ای که می‌توانم به مردم داشته باشم این است که از هر نامزد انتخاباتی شفافیت مالی بخواهند؛ یعنی منابع و هزینه‌کردهایشان را شفاف اعلام کنند.

نظر شما