شناسهٔ خبر: 159264 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دود بلاتکلیفی وزارت جهاد به چشم کشاورزی می‌رود

پاپی زاده2 نماینده دزفول در مجلس با بیان اینکه دود بلاتکلیفی در سکان‌داری وزارت جهاد به چشم کشاورزی می‌رود گفت: دولت باید سریع‌تر گزینه مطلوبی را برای این وزارتخانه معرفی کند.

به گزارش «نماینده»،عباس پاپی‌زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

وی افزود: لزوم برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی در شرایط فعلی کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به بخش کشاورزی برخورد کند و اجازه ندهد کشاورزان در بلاتکلیفی به سر ببرند.

پاپی‌زاده گفت: متأسفانه مدتی است وزارت جهاد کشاورزی از داشتن سکاندار مشخص محروم است که آسیب محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات دوم اسفندماه برگزار می‌شود و نزدیک به یک ماه به جلسه بعدی مجلس زمان باقی است از دولت می‌خواهیم که گزینه مورد نظر خود را برای سکانداری وزارت جهاد کشاورزی سریع‌تر به مجلس معرفی کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی سریع‌تر به پارلمان ارسال شود نمایندگان می‌توانند در این باره تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: باید در شرایط اقتصادی و معیشتی فعلی تلاش کنیم بلاتکلیفی فعلی در وزارت جهاد کشاورزی را از بین ببریم.

پاپی‌زاده گفت: طبق قانون دولت سه ماه وقت دارد که وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس معرفی کند و دولت نباید اجازه دهد این مدت قانونی بگذرد. 

وی افزود: به هیچ وجه به مصلحت نیست تا نزدیک انتخابات این وزارتخانه مهم بدون وزیر باقی بماند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برخی گزینه‌ها که برای تصدی مدیریت جهاد کشاورزی مطرح می‌شود فاقد ویژگی‌های اصلی سکانداری این وزارتخانه هستند. به طوری که برخی از این گزینه‌ها حتی آشنایی با بخش کشاورزی را هم ندارند و ظاهراً قرار است خارج از سیستم معرفی شود و در صورت محقق این موضوع ضربه مهلکی به بخش کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

پاپی‌زاده بیان داشت: گاهی اوقات دولت‌ها افرادی را برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی کردند که آسیب‌های بسیار زیادی را به این وزارتخانه وارد کرده‌اند زیرا شناخت کافی نسبت به مشکلات این وزارتخانه را نداشتند.

وی افزود: دولت باید فردی را برای رأس وزارت جهاد کشاورزی معرفی کند که از درون این وزارتخانه بوده و تسلط لازم را در بخش کشاورزی داشته باشد و بیش از این وقت دولت و کشور معطل آزمون و خطای مجدد نشود.

برچسب‌ها:

نظر شما