شناسهٔ خبر: 159242 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تلاش مجلس برای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که توجه به وضعیت بازنشستگان در اولویت کار کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی است از ارائه‌ پیشنهادات به کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش اعتبار همسان‌سازی بازنشستگان خبر داد.

به گزارش «نماینده» علی‌اصغر یوسف نژاد، اظهار کرد: با توجه به تعیین وضعیت حقوق شاغلین، به نظر می‌رسد برای حقوق بازنشستگان اعم از لشگری و کشوری نیز باید فکری کرد که فاصله حقوق‌ها به یکدیگر نزدیک شود و این موضوعی است که مورد توجه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی ادامه داد: ما در کمیسیون تلفیق در جهت جبران این مساله تلاش می‌کنیم تا حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد در همین راستا پیشنهاداتی از جانب نمایندگان ارائه شده و مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان نظر مثبتی دارد.

نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در بودجه امسال برای همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده که پیشنهادی برای افزایش این مبلغ به ۹۰۰۰ میلیارد تومان وجود دارد و اگر در کمیسیون تلیفیق یا مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد باید به دنبال تامین منابع مربوطه باشیم.

یوسف‌نژاد با بیان این‌که موضوع بازنشستگان در اولویت کار مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق قرار دارد، یادآور شد: ما در کمیسیون تلفیق به دنبال این هستیم که برای تامین منابع مالی لازم اقداماتی را انجام دهیم تا بتوانیم برای همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان که حق مسلم آنهاست اقدامی انجام دهیم.

نظر شما