شناسهٔ خبر: 159234 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیوند خود را خارج از چارچوب دلار و یورو با کشورهای دوست تقویت کنیم

میر سلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما نباید فریب FATF و اشکالات احتمالی عدم پیوستن به آن را در دوران تحریم بخوریم، بلکه باید پیوند خود را خارج از چارچوب دلار و یورو با کشورهای دوست تقویت کنیم.

به گزارش «نماینده»، سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، درباره ملزومات اقتدار و قوی شدن کشور که مورد تاکید رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه 27 دی بود اظهار داشت: قوی شدن فقط جنبۀ نظامی ندارد و یکی دیگر از ابعاد اقتدار، اقتدار علمی و پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی برای چاره‌جویی مشکلات کشور است.

وی افزود: اقتدار اقتصادی با به اجرا گذاشتن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با جلوگیری از ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی و با پرداخت مطالباتشان به‌ویژه مطالبات از دولت یکی دیگر از مولفه‌های این اقتدار است.

میرسلیم با اشاره به اقتدار اجتماعی با مقابلۀ جدی با آسیب‌های اجتماعی به عنوان مولفه دیگر بیان داشت: اقتدار فرهنگی با ایستادگی و پایمردی در برابر شبیخون فرهنگی غرب که هدف هجومش را اعتقادات اسلامی ما و کانون خانواده قرارداده است نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که گفته بود «من بلد نیستم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور را اداره کنم»، بیان داشت: مسائل کنونی کشور راه حل‌های دقیق دارد که مستقل از بیگانگان می‌توان به اجرا گذاشت و اساسا در شرایط کنونی که با تحریم‌های ظالمانۀ آمریکایی مواجهیم، دریوزگی کردن از آمریکا و اروپا، عزت ما را زیر سؤال می برد و بیشتر ما را تضعیف می‌کند.

وی تاکید کرد: انسان باید تکبر را کنار بگذارد و آنچه را بلد نیست از آنهایی که بلدند بیاموزد و هر کس بتواند در این راه بر نفس خود مسلط شود به افتخار دست یافته است و نه سرشکستگی.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تلاش سه کشور اروپایی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره تصریح کرد: برجام را آمریکا در نطفه خفه کرد و ما باید تحریم‌های آمریکایی را دور بزنیم و فریب FATF و اشکالات احتمالی عدم پیوستن به آن را در دوران تحریم نخوریم و پیوند خود را خارج از چهارچوب دلار و یورو با کشورهای دوست تقویت کنیم.

نظر شما