شناسهٔ خبر: 159226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

رویارویی با آمریکا باید با بیداری جهان اسلام اتفاق بیافتد

جمشید جعفرپور// رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مقابله و رویارویی با آمریکا باید با بیداری جهان اسلام اتفاق بیافتد البته برخی از کشورهای مسلمان از رهبران شجاعی برخوردار نیستند و آن‌ها خودشان را به آمریکا وابسته کرده‌اند.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور، با اشاره به راه‌حل‌های اسلامی برای سبک زندگی نوین اسلامی که در خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه ماندگار تهران مطرح  شد، گفت: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نظام سلطه غربی احساس کرد که بدون رقیب و یکه تاز است و می‌تواند کل جهان را مدیریت کند.

وی افزود: حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی در منطقه باعث شد که رویای آمریکا به تحقق نپوندد. با این حال یکی از راهبردها در مقابل هجمه استکبار اتحاد بین کشورهای اسلامی و جهان اسلام است. این نماینده مجلس اظهار داشت: مقابله و رویارویی با آمریکا باید با بیداری جهان اسلام اتفاق بیافتد البته برخی از کشورهای مسلمان از رهبران شجاعی برخوردار نیستند و آن‌ها خودشان را به آمریکا وابسته کرده‌اند لذا خطاب اول رهبر معظم انقلاب با مردم این کشورها بود نه با حکمرانان.
 
وی ادامه داد: دوم اینکه کلید واژه همه فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به برادران عرب زبان، مبحث استقلال این کشورها بود یعنی جهان اسلام می‌تواند با وحدت خود نیازهای خودش را برطرف کند با این حال نباید این نکته را فراموش کرد که این غرب و آمریکاست که نیازمند داشته‌ها و دارایی‌های جهان اسلام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی نوین گفت: اشاره مقام معظم رهبری به فرهنگ اسلامی خودمان بود و دوری جستن از فرهنگ بیگانه؛ چرا که این فرهنگ ارزش‌های زیادی دارد و توجه به این مسئله می‌تواند نظام سلطه را عقب براند.

جعفرپور بیان داشت: در حال حاضر پیوند عراق، ایران و سوریه به خوبی توانسته است حرکت آمریکا در منطقه را سد کند.

نظر شما