شناسهٔ خبر: 159222 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی پرونده برخی از نمایندگان در قوه قضائیه/شورای نگهبان بدون مستندات شخصی را رد صلاحیت نمی‌کند

حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه بررسی پرونده‌های که از سوی این هیئت‌ به قوه‌ قضائیه ارجاع شده آغاز شده است، گفت: شورای نگهبان بدون مستندات شخصی را رد صلاحیت نمی‌کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان افرادی دین‌دار و با تقوا هستند و در بحث تائید و یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات هیچ‌گاه آخرت خود را خراب نمی‌کنند، گفت: شورای نگهبان در بحث تائید صلاحیت‌ها معیارهای خاصی دارد و قطعا هیچ‌گاه آنها از این معیارها عدول نمی‌کنند.

وی با اشاره به ردصلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان، ادامه داد: شورای نگهبان حتما اسنادی داشته که حکم به رد صلاحیت این افراد داده است البته خود شورا به این نمایندگان اعلام کرده است که می توانند بروند و مستندات را مشاهده کنند.

نماینده محلات در مجلس در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا شورای نگهبان مستنداتی به هیئت نظارت بر رفتار نمانیدگان ارائه کرده است یا خیر؟ اظهار داشت: پرونده‌ای از سوی شورا به این هیئت ارجاع نشده است و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تا زمانی که شکایتی از نماینده‌ای به دستش نرسد به موضوعی ورود نمی‌کند.

عضو هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: پرونده‌های که در این هیئت بررسی شده و اقدام یک نماینده به عنوان وظیفه نمایندگی‌اش تشخیص داده نشده به قوه قضائیه ارجاع شده و بررسی و محاکمه متخلفان نیز آغاز شده است.

نظر شما