شناسهٔ خبر: 159213 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی جایگاه مجلس را تنزل داد/ پیوند راهبردی روحانی و لاریجانی

علیرضا بیگی عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه لاریجانی و روحانی علیه شورای نگهبان پیوندی استراتژیک دارند، گفت: لاریجانی با نوع مدیریتش در ۴ سال اخیر جایگاه مجلس را تنزل داد.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، در خصوص عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس گفت: اقدام لاریجانی در انتقاد از روند بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان اقدامی جانبدارانه بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: خروجی مجلس دهم ضعیف و کم اهمیت بود و جایگاه مجلس نزد افکار عمومی به شدت تنزل یافت که این ناشی از نوع مدیریت لاریجانی بر مجلس بود.

وی ادامه داد: لاریجانی آن مدیریت را به واسطه افرادی که اهل معامله بودند اعمال می‌کرد، ۱۷۰ رأیی که در مقاطع حساس و مهم یک طرف مناقشات مجلس بودند در واقع نمایندگانی بودند که با اراده آقای لاریجانی در صحن مدیریت شده و رای می‌دادند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: خروجی مجلس در بررسی لوایح مربوط به FATF و رای اعتماد و استیضاح برخی از وزرا گویای این مهم است.

علیرضا بیگی اظهار داشت: با ورود شورای نگهبان به بررسی صلاحیت نمایندگان بسیاری از پرده‌ها برداشته شد و معاملات پشت پرده آشکار و مشخص شد.

وی گفت: بسیاری از نمایندگان که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته است در عزل و نصب‌ها دخالت داشتند یا امکانات و اختیاراتی که در مجلس داشتند وجه المعامله با دولت قرار می‌دادند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه لاریجانی ناچار است از رفقای خود حمایت کند، گفت: نوع موضع‌گیری رئیس مجلس با موضع‌گیری رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان بسیار نزدیک بود و ناشی از پیوند استراتژیک است که لاریجانی و روحانی با هم دارند.

وی خاطرنشان کرد: دولت اینگونه موضع‌گیری‌ها را درباره قوه قضائیه نیز داشته است.

نظر شما