شناسهٔ خبر: 159209 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قالیباف: مشکلات اقتصادی قابل حل است/ شهید سلیمانی با اتکا به جوانان موفق شد

قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکلات اقتصادی قابل حل است،‌ گفت: اکنون مشکل ما این است که افراد دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در سلسله نشست های نیروهای انقلابی با موضوع مردم مقاومت و کارآمدی یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع الزهرا (س) قیامدشت گفت: آن کسی که جنگ را اداره کرده و پیش برد مردم بودند نه ارتش و سپاه.

وی افزود: از دوران دفاع مقدس تا امروز به همان میزان که از مردم فاصله گرفته ایم بر مشکلات مان افزوده شده است.

**شهید سلیمانی با اتکا به جوانان جهان اسلام توانست موفق شود

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع داعش و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: خیلی‌ها می‌گفتند مگر می توانید مقابل آمریکا و پولی که کشورهای مزدور منطقه می گذارند بایستید؟ اما دیدید شهید سلیمانی با دست خالی و با اتکا به جوانان جهان اسلام چگونه توانست موفق شود. چرا که خداوند می‌فرماید مهم نیست چقدر عده و عده دارید مهم این است که خالصانه همه امکانات تان را بیاورید و ما وعده پیروزی می دهیم محقق شد.

قالیباف با اشاره به موضوع زدن پهپاد آمریکایی و همچنین پایگاه عین الاسد گفت: از جنگ جهانی دوم تا امروز هیچ وقت هیچ دولتی نتوانسته است به یک سنگر و یا یک مقر آمریکایی تیری شلیک کند اما نظام و انقلاب اسلامی معتقد به سنت های الهی  توانست اینکا را بکند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر تکیه بر مردم خصوصا جوانان افزود: وقتی در نیروی هوایی حرف از شهید طهرانی مقدم می زنیم یعنی حرف از جوانان متدین انقلابی و شجاعی که این اتفاقات مثبت به دست شان رقم خورد.

قالیباف افزود: وقتی از شهید سلیمانی و شهدا می گوییم باید بدانیم آنها متعلق به مکتب علوی و عاشورا هستند. مثل آنهایی نیستند که چنین جوان های داشته باشند اما برای حل مشکل به دشمن التماس کنند. 

**فاصله گرفتن مسئولان از مردم

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما مردم مان را فراموش کرده ایم و ما مسوولان از مردم فاصله گرفتیم. این یک اشکال مان است. وقتی ما حرف از فرهنگ جهادی می زنیم یعنی تمام وقت و فکر و کارت با همان سنت های الهی منطبق باشد. وقتی با رویکرد مدیریت جهادی کار را دنبال نمی کنیم و منتظریم تا امکانات بیاید شرایط این گونه می شود. 

وی خاطرنشان کرد: راه شهید سلیمانی و دیگر شهدا و راه اساسی و اصولی انقلاب اسلامی این است که بر مردم تکیه کرده و منطبق بر سنت های الهی حرکت کنیم. تا این را می گوییم می گویند نمی شود. 

قالیباف با ذکر خاطره ای از دوران خدمتش در نیروی انتظامی گفت: آن دوران وضعیت کلانتری ها بسامان نبود. به این نتیجه رسیدیم که باید امنیت مردمی شود و مردم اگر به ما نیاز داشتند اطلاع دهند. اما به من گفتند دلت خوش است. اما دیدید 15 ماه بعد این تحول در زندگی شما رخ داد با همان امکانات. در فرهنگ جهادی در فرهنگ انقلاب اسلامی بحث نمی شود و نمی توانیم نیست. 

**مشکلات اقتصادی قابل حل است

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی قابل حل است گفت: اکنون مشکل ما این است که افراد دخل و خرجشان با هم نمی خواند. 

قالیباف با بیان اینکه نشده من جایی در مسوولیتی باشم و قولی به مردم داده باشم که انجام نشود گفت:  من می فهمم زندگی تان سخت است. می فهمم یکی از مشکلاتی که در دل دارید و نمی توانید فریاد بزنید این است که به ما مسوولان بگویید شما ما را درک نمی کنید در چه شرایطی هستیم. من در خانه های بسیاری در تهران رفته ام.  در خانه ای رفتم که 6 پسر معلول داشت و بهزیستی به هر نفر اینها 50 هزار تومان می داد پس می فهمم. اما قول میدهم در یک برنامه پنج ساله بتوان این اقتصاد را به ثبات رساند. یعنی دخل و خرج مردم با هم بخواند.

نظر شما