شناسهٔ خبر: 159196 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشکیل کارگروه کمیسیون تلفیق برای رایزنی با دولت درباره یارانه‌ها

کمیسیون تلفیق.jpg عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 از تشکیل کارگروهی در این کمیسیون به‌منظور رایزنی با دولت درباره موضوع هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه و رسیدن به توافق در این زمینه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جلسه بعدی کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 عصر روز یکشنبه 6 بهمن برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه کار بررسی تبصره 14 لایحه بودجه در مورد هدفمندی کردن یارانه‌ها به دستورکار اعضای کمیسیون خواهد بود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که دولت خود را ملزم به اجرای قانون نمی‌داند بلکه خود را ملزم به اجرای لایحه می‌داند و هرچه را که در لایحه آورده باشد اجرا می‌کند و مصوبه مجلس را که قانون است اجرا نمی‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع هدفمندی یارانه‌ها کارگروهی از سوی کمیسیون تلفیق تشکیل شده تا رایزنی‌هایی را از امروز تا روز یکشنبه هفته بعد با دولت به منظور رسیدن به توافقات لازم در بحث هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در بحث هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد و باید اجرا شود ایجاد شفافیت در منابع درآمدی این بخش و چگونگی هزینه‌کرد این درآمده است و با وجود تاکیدات و مصوبات مجلس در این باره طی سال‌های قبل دولت اقدامی را در این زمینه صورت نداده است.

وی با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق افزود: طبق برنامه بناست کار بررسی لایحه بودجه سال 99 در روز یکشنبه به پایان برسد و پس از آن متن مصوبه کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 99 چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: بر اساس این برنامه نمایندگان در طول مدت سرکشی خود به حوزه انتخابیه خود تا 4 اسفند زمان خواهند داشت تا متن مصوبه کمیسیون تلفیق را مطالعه و پیشنهادات را برای ارائه به صحن آماده کنند و از روز یکشنبه 4 اسفند نیز کار بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

نظر شما