شناسهٔ خبر: 159167 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشکلات اقتصادی حاصل عملکرد لیبرال‌ها است/ به توان داخل توجه شود

حجت الاسلام سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: علت ضعف کشور در بخش اقتصادی حاصل عملکرد لیبرال‌ها است؛ نسخه‌های غربی را کپی‌برداری می‌کنند و توجهی به توان داخلی ندارند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام علیرضا سلیمی، ضمن انتقاد از نحوه مدیریت در بخش‌های اقتصادی و صنعتی کشور، گفت: علت موفقیت ما در عرصه‌هایی چون دفاعی، حضور مدیران جهادی و انقلابی است اما در بخش‌های اقتصادی شاهد مدیریت لیبرال‌ها هستیم.

وی افزود: مدیریت اقتصادی کشور دست لیبرال‌هاست که نگاهشان به غرب است و نسخه‌های غربی را در مدیریت بخش‌های اقتصادی کشور کپی‌برداری می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: علت عدم پیشرفت کشور در عرصه اقتصادی آن است که در چهل سال گذشته این بخش دستِ افراد لیبرال بوده است و این افراد اجازه نداده‌اند که مدیران انقلابی و جهادی به این عرصه‌ها ورود کنند.

سلیمی بیان کرد: متأسفانه شاکله بودجه کشور به همان صورتی است که پیش از انقلاب وجود داشته است به این معنا که شکل بودجه در این سال‌ها هیچ تغییری نکرده است و فقط اعداد و ارقام آن تغییر می‌کند که این مسئله نشان‌دهنده آن است که مدیران اقتصادی ما قدرت تحول ندارند و با این نگاه خود باعث تضعیف کشور در عرصه اقتصادی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مقابل، افراد جهادی و انقلابی تحولات بسیار زیادی را در کشور ایجاد کرده‌اند و این افراد در ابتدای انقلاب اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در روستاها را در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علت پیشرفت چشمگیر کشور در عرصه نظامی و دفاعی این است که مدیران انقلابی و جهادی در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند و نگاهشان صرفاً به توانمندی‌های داخلی خودمان است و هیچ توجهی به نسخه‌های غربی ندارند.

سلیمی با تأکید بر اینکه باید رویکرد مدیران اقتصادی کشور تغییر کند، گفت: لازم است که جوانان انقلابی و متخصص جایگزین لیبرال‌های فرتوت غرب زده در مدیریت بخش‌های اقتصادی کشور شوند که در این صورت کشور در عرصه اقتصادی و معیشتی هم به موفقیت می‌رسد.

نظر شما