شناسهٔ خبر: 159162 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خروج آمریکا از منطقه، رمز عملیات ایرانیان در تشییع میلیونی شهید سلیمانی بود

حسینی شاهرودی نماینده شاهرود در مجلس گفت: مقاومت پیروزهای درخشانی برای جمهوری اسلامی به همراه داشته و تداوم مقاومت، قطعا منجر به خروج آمریکا از منطقه و پاکسازی غرب آسیا از لوث وجود آنها خواهد شد.

به گزارش «نماینده» سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه دشمنان برای تحت‌الشعاع قرار دادن تشییع پیکر شهید سلیمانی و حمله موشکی به عین‌الاسد برنامه‌ریزی کرده‌اند، ‌ اظهار داشت: ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا با اینکه تلخ و ناگوار بود اما دشمنان هیچگاه فکر نمی‌کردند این اتفاق بتواند یک انسجام وحدت‌آفرین با این عظمت را در بین مردم کشور و حتی کشورهای منطقه ایجاد کند که در نوع خود بی‌سابقه است.

حسینی شاهرودی ادامه داد: به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و آن شور و ولوله‌ای که در بین مردم افتاد و همگان حتی کسانی که در کشور شاید نگاه‌شان به نظام و انقلاب یک مقدار برگشته بود هم با این اتفاق  به خودشان آمدند و در دفاع و تجلیل از سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که عزت، عظمت و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورد در صحنه حضور پیدا کردند.

حمله موشکی سپاه نگاه ترامپ را تغییر داد

وی با بیان اینکه مردم به میدان آمدند تا از یک شخصیت انقلابی و جهادی تجلیل کنند، افزود: این حجم از حضور مردم در باور دشمنان ما نمی‌گنجید و با اینکه آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند هرگونه حرکت نظامی را به شدت پاسخ خواهند داد اما دیدیم سپاه پاسداران با موشک باران کردن پایگاه  عین الاسد سیلی محکمی به آنها زد و صبح روز حمله هم نگاه ترامپ عوض شد و پیام صلح را برای ایران و ایرانیان فرستاد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدام موشکی سپاه شکست بزرگی برای آمریکا در طول هفتاد و چند سال بعد از جنگ جهانی دوم بود و می‌بایست این شکست از سوی آنها جبران می‌شد کماکان به سقوط هواپیمای اکراینی مشکوک هستیم که احتمالاً نفوذ و دخالت آمریکا در حوزه ناوبری منجر به این سقوط شده باشد.

دست‌های پیدا و پنهان دشمنان برای کمرنگ کردن نقش مردم در جمهوری اسلامی 

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد:‌ پس از سقوط هواپیما دشمنان در شبکه‌های خارجی، داخلی و فضای مجازی پروپاگاندایی به راه انداختند تا فضای معنوی حاکم بر جامعه که بعد از تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی در کشور ایجاد شده بود را کمرنگ کنند.

وی با اشاره به  نزدیک شدن به انتخابات پیش‌رو و تحولی که در کشور ایجاد شده است، افزود: فضای کشور با حضور حماسی مردم تغییر کرد و عزم مردم برای شرکت در انتخابات جزم شده است. لذا دست‌های پنهان و آشکار دشمنان در داخل و خارج به دنبال این است که فضاسازی کرده و عظمت و عزتی که از حضور میلیونی مردم به وجود آمد را کمرنگ کنند.  

۲ اسفند نیت شوم استکبار نقش بر آب می‌شود

نماینده مردم شاهرود در مجلس در واکنش به تکاپوی دشمنان نسبت به مراسم تاریخی ملت ایران در تجلیل از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش عنوان کرد: دشمن به هر شیوه‌ای متوسل می‌شود تا حضور میلیونی مردم را که حضوری حداکثری بود کمرنگ جلوه داده و آن را نادیده بگیرد.

شاهرودی حسینی ادامه داد: حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت خواهد کرد که آمریکایی‌ها در طول این ۴۰ سال اخیر به یک اشتباه محاسباتی دچار شده‌اند که بتوانند مردم را ناامید کنند ولی همواره خودشان ناامید برگشته‌اند و ان‌شاءالله در مراسم ۲۲ بهمن و دوم اسفند خواهیم دید که نقشه شوم دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی سردار حاج قاسم سلیمانی را  یک شخصیت بین‌المللی دانست و افزود: شجاعت، ایثار، گذشت، مردم‌داری، مروّت، اخلاق‌مداری روحیه جهادی و انقلابی و زندگی بسیار ساده و مردمی بخشی از صفاتی است که این شهید بزرگوار داشت و توانست دل‌ها را به خود جذب کرده و مردم را با نگاه‌های سیاسی و اعتقادات مختلف و حتی کسانی که شاید ارادتی به نظام نداشتند را در تشییع پیکر مطهر او به خیابان‌ها آورده و دل آنها را شکسته و عزادار کند.  

مردم خواستار مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان هستند

به گفته این نماینده مجلس، شخصیت بالای سردار و وابستگی‌اش به نظام و اسلام، مردم کشور و منطقه باعث شد تا مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور برای تشییع پیکر این شهید حضوری خودجوش و خروشان پیدا کرده و با ارادت خودشان مجاهدت ۴۰ ساله این شهید عزیز را جبران کنند.

حسینی شاهرودی درباره پیام حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمانش گفت: مردم خواستار مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان و نهراسیدن در برابر فریادهای آنها شدند.

وی با بیان اینکه مقاومتی که برخاسته از روحیه جهادی سردار شهید سلیمانی است منجر به توسعه فرهنگ ایستادگی در برابر ظلم و ستم و استکبار جهانی شد و آنها هم متوجه شدند تنها راه عبور از بحران‌ها پایداری است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقاومت و ایستادگی منجر به پیروزهای درخشانی برای ما شده است و اگر همین مشی را ادامه داده و اتحاد و پایداری محور مقاومت را دنبال کنیم قطعا منجر به خروج آمریکا از منطقه و پاکسازی غرب آسیا از لوث وجود آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی که قصد دخالت و چپاول کشورهای اسلامی را دارند خواهد شد.  

نظر شما