شناسهٔ خبر: 159138 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسینی: مجلس آینده باید «نجات اقتصاد ایران» را در دستور کار قرار دهد

سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مجلس آینده باید «نجات اقتصاد ایران» را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش «نماینده»،سید محمد حسینی، عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه جامعه بیش از هرچیز نیازمند امید به اصلاح وضع موجود در کشور است گفت: در سال‌های اخیر یک طیف سیاسی موسوم به اصلاحات در ارکان مختلف کشور از جمله دولت، مجلس و شورای شهر تهران نقش اصلی و تعیین کننده را بعهده گرفت و تصور می شد دیگر بهانه‌ای باقی نمانده و این طیف منشا خدمت به جامعه می شوند، به ویژه در دو قوه مجریه و مقننه که هماهنگ عمل می کنند و مستمسکی بر ادعای کارشکنی یا نداشتن اختیارات وجود ندارد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه با شعارها و وعده‌های روحانی و اصلاح‌طلبان مردم به بهبود وضع کشور امیدوار شدند، افزود: حامیان دولت مدعی شدند با مذاکره و تعامل با غرب، رفع سوء تفاهم ها و برجام همه تحریم ها برداشته می شود و گشایش های اقتصادی فراوانی صورت می گیرد و آن چنان رونقی بوجود می آید که مردم نیازی به یارانه نخواهند داشت و چنان مستغنی خواهند شد که به دولت هم کمک خواهند کرد!

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با وجود وعده های فراوان در عمل نه تنها مشکلات کاهش پیدا نکرد بلکه تحریم ها بیشتر شد و با ضعف دولت، غربیها جسورتر شدند و پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و بر مطالبات و شروط خود افزودند و در شرایطی که هنوز اروپا و آمریکا به تعهدات برجامی عمل نکرده بودند غربزده ها و وادادگان سیاسی از برجام 2 و 3 سخن گفتند تا با شتاب هر چه بیشتر در مدت مدیریت خود، چوب حراج بر مولفه های قدرت  نظام بزنند و کشور را از توان دفاعی موشکی و پایگاه منطقه ای محروم سازند که خوشبختانه رهبری با صلابت از منافع ملی دفاع کردند و مانع این خواست شیطانی شدند.

حسینی با بیان اینکه نگاه امیدوارانه به غرب و عملیاتی نکردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی روز به روز  تورم، بیکاری و مشکلات معیشتی را افزون ساخت، ادامه داد: انتخابات پیش رو می تواند نقطه آغاز تحولات مهم در کشور باشد، یک مجلس کارآمد، پرتوان، با انگیزه، بابرنامه، منزه و خادم ملت می تواند دولت را به تلاش و انجام وظایف برای برون رفت از مشکلات وادار سازد یا به عمر دولت بی انگیزه و مستأصل پایان داده و کشور را نجات دهد.

این استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: مجلس با ابزارهای نظارتی خود مثل سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح می تواند وزرا را به انجام وظایف وادار و با مدیران بی تدبیر برخورد کند. مجلس حتی قدرت استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور را دارد همان گونه که مجلس اول به ریاست بنی صدر خاتمه داد. قطعا در مجلس یازدهم هم  نمایندگان کارآمد، انقلابی و خدوم  می توانند به سهم خود منشأ اقدامات ارزنده باشند و مردم را به بهبود شرایط و آینده بهتر امیدوار سازند، اما اگر "در بر همین پاشنه بچرخد" و نمایندگانی انتخاب شوند که 90 نفر آنها در دور بعد رد صلاحیت شوند همین آش و همین کاسه خواهد بود! نه تنها امیدی به کاهش مشکلات نخواهد بود بلکه فشار بر گرده مردم  و نارضایتی مضاعف خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه راهکارهای مشخصی برای برون رفت از مشکلات  وجود دارد، عنوان کرد: مردم با مشارکت گسترده در انتخابات و انتخاب نمایندگانی که زیبنده ایران اسلامی و به تعبیر امام راحل عصاره فضائل ملت هستند، امیدوار باشند که تغییر مجلس آغاز تحول در مدیریت کشور  به نفع مردم و گام نهادن در مسیر تحقق خواسته‌های به حق و قانونی آنان است و مجلس با ریل گذاری درست و نظارت جدی و مستمر می تواند کارگزاران را برای گره گشایی از گرفتاریها به خط کند.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن پرهیز دادن جامعه از انتخاب احساسی و هیجانی در انتخابات پیش رو تصریح کرد: مجلس فعلی بعضا بر پایه هیجانات و تعصبات و دل خوش کردن به وعده های کاذب شکل گرفت و در عمل عده ای از نمایندگان به جای حل مشکلات مردم تنها به فکر منافع شخصی بودند و با حجیم کردن پرونده سوء استفاده خود، علی القاعده با پایان دوره نمایندگی باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند!

دبیرکل کانون دانشگاهیان افزود: البته در سال 94 هنوز بخش قابل توجهی از مردم انتظار داشتند دولت آقای روحانی به وعده‌ها عمل کند لذا به کاندیداهایی رأی دادند که شعار حمایت از دولت را بر سر دست گرفته بودند و مع الأسف در مجلس به جای اینکه صدای مردم به خصوص طبقات متوسط و ضعیف باشند وکیل الدوله و توجیه‌گر ضعفهای دولت شدند.

حسینی با بیان اینکه با عملکرد ضعیف حامیان دولت در سالهای گذشته، غالب مردم  متوجه شده‌اند که این جریان کشور را به سوی بحران و پرتگاه سوق خواهد داد، گفت: مردم در انتخابات پیش رو به "تَکرار" کردن ها اعتماد نکرده و به دور از هیجانات و هیاهوی تبلیغات کاذب و جنگ روانی، به انتخاب آگاهانه دست بزنند تا گام نخست در برون رفت از معضلات و هموار شدن مسیر پیشرفت و عزت کشور برداشته شود.

عضو شورای مرکزی ائتلاف گفت: مردم کارنامه و سوابق کاری کاندیداها را به دقت بررسی کنند تا افراد دلسوز و خادمان واقعی را از مدعیان بی عمل تشخیص دهند و با عمل به وصیت ارزنده امام خمینی نگذارند انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد و بدانند بخش عمده آسیبها تاکنون از ناحیه کارگزارانی بوده که لیاقت و شایستگی‌ و دلبستگی به نظام اسلامی و مصالح ملی نداشته‌اند و قبله آمال خود و فرزندانشان غرب بوده است.

حسینی در پایان با بیان اینکه برخی شاخص ها برای بهبود وضع کشور باید در اولویت مجلس آینده قرار گیرد گفت: مجلس آینده باید نجات اقتصاد کشور و رهایی از وابستگی به نفت را در دستور کار قرار دهد و خوشبختانه ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه‌های مختلف مطالعات و کارکارشناسی مناسبی کرده و برنامه ها و طرحهایی در حوزه مسکن، اشتغال، کاهش تورم، مالیات و...را برای تصویب در مجلس یازدهم آماده ساخته است.

نظر شما