شناسهٔ خبر: 159134 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لایحه متمم بودجه شهرداری به تصویب رسید

شهرداری تهران لایحه متمم بودجه شهرداری با 14 رأی موافق در شورای شهر به تصویب رسید و اعضای شورا معتقدند این موضوع از بی‌انضباطی مالی در شهرداری جلوگیری می‌کند.

به گزارش «نماینده»،در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر، لایحه متمم بودجه در میان اعضای شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و موافقان و مخالفان نظرشان را در مورد این لایحه مطرح کردند.

سیدحسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد این موضوع گفت: شورای شهر در بودجه مصوب سال 98 به شهرداری تهران اجازه داد که با استفاده از اختیارات کمیته تخصیص، 10 درصد بودجه مصوب یعنی حدود 1820 میلیارد تومان را جابه‌جا کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: در جدول منابع و مصارف برنامه پنج ساله سوم مصوب شورا، درآمد شهرداری تهران 150 هزار میلیارد تومان تعیین شده و این رقم یعنی شهرداری به طور متوسط باید سالانه 30 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

رسولی با بیان اینکه بر اساس لایحه متمم بودجه 5950 میلیارد تومان از این بودجه تأمین شده و همچنان نسبت به جدول برنامه پنج ساله کسری داریم،‌گفت: باید شفافیت و تحقق‌پذیری قابل تعمیم به تمام مصوبات شورای شهر باشد.

وی تأکید کرد: بودجه سال 98 به صورت انقباضی بسته شده و در حال حاضر بر اساس گزارش درآمد و هزینه‌های خزانه‌داری، 99 درصد از این بودجه محقق شده است ولی با توجه به افزایش بی‌سابقه در هزینه نگهداشت و توسعه شهر، کارگروه مشترکی با چندین کمیته تشکیل شد تا به این منابع جدید رسیدگی شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در دوره جدید شورا موفق شدیم میزان درآمدهای پایدار شهرداری را به 49 درصد برسانیم در حالی که قبلاً 19 درصد بود. همچنین تصویب لایحه متمم بودجه شهرداری از گرایش شهرداری به عدم انضباط مالی جلوگیری می‌کند و این سبب خواهد شد که بر اساس تقویم زمانی بتوانیم عمل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در لایحه متمم 900 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده است و این گونه مطرح نشد که لایحه متمم تنها برای حقوق و دستمزد است. 

رسولی گفت: لایحه متمم علاوه بر این موضوعات برای نگهداشت شهر، هزینه‌های جاری و اجرایی و دیون شهرداری است و سرانجام پس از اعلام نظر اعضای شورای شهر لایحه متمم بودجه با 14 رأی موافق به تصویب رسید. 

نظر شما