شناسهٔ خبر: 159131 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صدور مجوز رویدادهای مد از سرگرفته شد

جشنواره مد و لباس اسلامی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از آغاز دوباره اعطای مجوز رویدادهای مد در کشور خبر داد و این اتفاق را فرصتی تاریخی برای طراحان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد.

به گزارش «نماینده»،سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود پرداخت و با اشاره به توقف پنج ماهه صدور مجوز برگزاری رویدادهای مد در کشور از آغاز صدور این مجوزها خبر داد و گفت: فعالیت در کارگروه را زمانی آغاز کردم که توقفی پنج ماهه در صدور مجوزها وجود داشت و از آنجایی که این وقفه به جامعه فعالان مد و لباس ضربه زده است، صدور مجوزها دوباره آغاز شده است. 

وی با تأکید بر اینکه اقداماتی که در چارچوب قانون برای این کارگروه تعیین شده است باید اجرایی شود، گفت: به عنوان فردی که 26 سال است در زمینه مسائل فرهنگی کار می‌کنم، اعتقاد دارم باید مردم و هنرمندان را در چارچوب قانون ببینیم و ضمن اعطای مجوز به فعالیت‌های هنری از هنرمندان حمایت‌های معنوی و تا حد ممکن مادی داشته باشیم.

شفاپور تصریح کرد: همه فعالان عرصه مد و لباس باید از تسهیلات و امکاناتی که کارگروه مد و لباس ارائه می‌کند، استفاده کنند. همه ما ایرانی هستیم، ایران را دوست داریم و بر اساس قانون کار می‌کنیم؛ همه طیف‌های فکری در چهارچوب قانون برای ما برابر هستند و طرح‌ها و کارهای افراد است که شایستگی‌های حرفه‌ای آنها را نشان می دهد.

وی به این مسأله نیز اشاره کرد که همزمان با صدور دوباره مجوزها نظارت بر ‌رویدادهای مد نیز طبق قانون در حال انجام است و افزود: تیم رصد کارگروه را قوی‌تر کرده‌ایم و هر برنامه ای مجوز فعالیت را دریافت می کند روز قبل از رویداد کد شیمای طرح ها که نشان دهنده اصالت طرح‌هاست، بررسی می‌شود و در طول برنامه نیز ناظر کارگروه در نمایشگاه‌ها و رویدادها حضور دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به فرصت تاریخی که با کاهش و قطع واردات لباس‌های خارجی و قاچاق پوشاک به کشور برای تولید کنندگان و طراحان داخلی ایجاد شده است نیز اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با طراحان و تولید کنندگان برای ایجاد همگرایی برگزار کرده‌ایم. باید زمینه هایی را به وجود بیاوریم تا طرح های طراحان داخلی توسط تولید کنندگان دیده، خریدای و تولید شود.

وی ادامه داد: با فرصتی که برای تولیدات داخلی ایجاد شده است تولید کنندگان پارچه ما می توانند تولیدات با کیفیتی ارائه کنند و طراحان ما نیز با الهام گرفتن از داشته های فرهنگی و باوری خودمان به سمت تولید پوشاکی بروند که نه تنها نیاز همه گروه های جامعه را تأمین کنند بلکه گام های بلندی در خلق برند پوشاک ایرانی ـ اسلامی و صادرات پوشاک فاخر ایرانی بردارند.

شفاپور ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای طراحان و فعالان عرصه مد را از اهداف مهم برنامه‌های خود برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره ها می تواند کمک شایان توجهی به دیده شدن طرح های مغفول طراحان با استعداد کشورمان و برقراری ارتباط بین طراحان و تولید کنندگان باشد بر همین اساس نیز تلاش کرده ایم در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در همین راستا گام برداریم.

وی از همه فعالان عرصه مد و لباس برای حضور در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر دعوت کرد و گفت: هنرمندان برای طرح های جدید خود حتماً کد شیما که به معنای ثبت مالکیت معنوی طرحشان به نام خودشان است را دریافت کنند چرا که دریافت این کد برای حضور حرفه ای آنها در عرصه مد حائز اهمیت است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان از پررنگ تر شدن بخش عفاف و حجاب و بافت‌های سنتی در جشنواره فجر خبر داد و افزود: جشنواره امسال متفاوت‌تر از جشنواره‌های دوره‌های قبل خواهد بود و من از همه هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس و از همه تلاشگران این عرصه می خواهم که در مسیر اعتلای هنر فاخر پوشاک ایرانی ـ اسلامی به کارگروه مد و لباس کمک کنند.

نظر شما