شناسهٔ خبر: 159113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قرائت گزارش تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاپایان سال در مجلس

انارکی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نهایی شدن گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این گزارش در اختیار هیئت‌رئیسه پارلمان قرار دارد و تا پایان سال قرائت می‌شود.

به گزارش «نماینده»، احمد انارکی محمدی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس، با بیان اینکه در چند روز گذشته گزارش این کمیته در کمیسیون اقتصادی پارلمان قرائت و تصویب شد و برای قرائت در صحن پارلمان تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شد، گفت: این گزارش در نوبت قرائت در صحن علنی پارلمان قرار دارد و تا پایان سال جاری قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: روندی که ما در کمیته درباره این تحقیق و تفحص دنبال کردیم این بود که تکالیف انجام نشده از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شود که به همین دلیل قدری زمان این تحقیق و تفحص طولانی شد.

نماینده رفسنجان در مجلس با اعلام اینکه در گزارش کمیته به دستگاه‌های که تکالیف خود را انجام نداده‌اند اشاره شده است، اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا ارز حدود 230 تکلیف برعهده دارند که خیلی از این تکالیف برزمین مانده است اما در حین انجام تحقیق و تفحص انجام شده تکالیفی که انجام نشده بود را به دستگاه‌ها گوشزد کردیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در گزارش نهایی که توسط هیئت تحقیق و تفحص جمع‌بندی شده است پیشنهاد اصلاح قانون را داده‌ایم، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده‌اند برخی امکانات از جمله دستگاه‌های ایکس‌ری در مبادی ورودی کشور کمتر وجود دارد که این موضوعات را پیگیری کردیم که در برخی از مبادی گمرکی این دستگاه‌ها نصب شدند.

رئیس کمیته‌ تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: پرونده‌های درباره قاچاق کالا و ارز به صورت خرد و سازمان یافته به دست کمیته رسیده بود که آنها را بررسی کردیم و پیگیر این پرونده‌ها بودیم که در قوه‌قضائیه یا برای آنها حکم صادر شود و یا اگر حکمی صادر می‌شد اجرا شود.

انارکی‌محمدی اضافه کرد: در کمیته تحقیق و تفحص به دنبال این بودیم که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد یا نماینده ویژه‌ او در جلسات شرکت کنند تا مصوبات با امضای آنها اجرایی شود که خوشبختانه این اقدام نیز در روند تحقیق و تفحص انجام شد و مقرر شد اگر رئیس‌جمهور در جلسات ستاد شرکت نکرد نماینده ویژه‌ او با حق امضا مصوبات در جلسات شرکت کند.

نظر شما