شناسهٔ خبر: 159105 - سرویس «نماینده کاغذی»
نسخه قابل چاپ

«پس از انتشار ۸۳ شماره هفته‌نامه و ۹ شماره ماهنامه، «نماینده» کاغذی به ایستگاه ۹۳ رسید»

دهمین شمارۀ ماهنامۀ «نماینده» منتشر شد

شماره دهم ماهنامه نماینده «اثرات پول‌های هنگفت و کثیف در انتخابات»، «دلایل و عوامل ضعف مجلس دهم»، «عملکرد دولت در دیپلماسی اقتصادی» و «اصلاح ساختار بودجه» موضوع مهم‌ترین پرونده‌های شمارۀ جدید ماهنامۀ «نماینده» هستند.

* ماهنامه «نماینده» در این شمارۀ خود، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم به مسئله مهمی که جامعه در این عرصه با آن روبه‌رو است، یعنی «هزینه‌های انتخاباتی» و «وارد شدن پول‌هایی با منابع نامشخص» به عرصۀ انتخابات و تبلیغات پرداخته است.

در این پرونده که با عنوان «پول‌پاشی، فساد انتخاباتی» منتشر شده است، با چهره‌هایی همچون «محمد دهقان، عضو حقوقدان شورای نگهبان» و «پرویز سروری»، «سیامک ره‌پیک»، «محمداسماعیل کوثری»، «احمد توکلی»، «مهدی چمران»، «مجتبی رحماندوست»، «الهیار ملکشاهی»، «محسن کوهکن»، «محمدرضا صباغیان»، «ابوالفضل حسن‌بیگی»، «کمال‌الدین شهریاری»، «احمد سالک»، «ابوالفضل ابوترابی»، «ولی‌الله داداشی»، «کاظم دلخوش»، «محمداسماعیل سعیدی»، «جمشید جعفرپور»، «یحیی کمالی‌پور»، «زهرا سعیدی»، «سیدمحمدجواد حسینی‌کیا»، «محمدجواد جمالی‌نوبندگانی»، «علیرضا سلیمی»، «محمدباقر عبادی»، «عبدالله حاتمیان»، «حبیب‌الله ده‌مرده»، «سیدقاسم جاسمی»، «بیژن نوباوه»، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» و «اصغر سلیمی» گفت‌وگو شده است.

* سرمقاله این شماره به قلم امیرابراهیم رسولی مدیرمسئول سایت و ماهنامه «نماینده» نوشته‌شده که به اثرات شهادت «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» بر عرصۀ حکمرانی در کشور و تشکیل مجلس آینده اختصاص‌یافته است.

* عنوان پروندۀ دیگر این مجله «علت ضعف مجلس چه کسانی هستند؟» است که «نماینده» گفت‌وگویی با افرادی چون «سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی»، «یحیی کمالی‌پور» و «محمد حسن‌نژاد» انجام داده است. «نماینده» در این پرونده به علل ناکارآمدی مجلس دهم از زبان خود نمایندگان مجلس دهم پرداخته است.

* ماهنامه «نماینده» موضوع اصلاح ساختار بودجه را در پروندۀ دیگری بررسی کرده است و به همین منظور با «معصومه آقاپورعلیشاهی»، «سیدمحمد حسینی»، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی»، «زهرا سعیدی»، «منصور مرادی»، «سیدحسن حسینی‌شاهرودی»، «محمد خدابخشی»، «محمدمهدی مفتح» و «حسین راغفر» گفت‌وگو شده است.

* «ظرفیت‌های مهجور» نام پروندۀ دیگر ماهنامه «نماینده» است که غفلت از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه ایران را مورد نقد قرار داده است. در این پرونده گفت‌وگوهایی با «حمیدرضا فولادگر»، «احمد مرادی» و «داریوش اسماعیلی» منتشر شده است.

* «نماینده» در هر شماره یکی از دوره‌های مختلف مجلس پس از انقلاب را به‌اختصار بررسی می‌کند. پس از بررسی مجالس اول تا هفتم در شماره‌های پیشین، در این شماره کارنامۀ عملکرد مجلس هشتم موردبررسی قرار گرفته است.

* «حوالی اخبار» عنوان پروندۀ ثابت «نماینده» است که علاوه بر مرور اتفاقات مهم چند هفتۀ اخیر مجلس، در آن به بررسی و تشریح برخی موضوعات متنوع در دستور کار کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی پرداخته است. «یارانه معیشتی»، «طرح اصلاح نظام بانکی»، «ساماندهی تعطیلات رسمی کشور» و «اصلاح قانون نظام مهندسی» جزء موضوعاتی هستند که در این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

* همانند سایر شماره‌های «نماینده» پرونده‌ای نیز به بررسی مشکلات حوزه‌های انتخابیه اختصاص‌یافته و با عنوان «منهای پایتخت» منتشر شده است. «مرحوم محمدنعیم امینی‌فرد»، «علی ساری»، «ابوالفضل سروش»، «محمداسماعیل سعیدی»، «سیدمحمدباقر عبادی» و «یحیی کمالی‌پور» در این پرونده مشکلاتی از حوزۀ انتخابیه خود را با «نماینده» مطرح کرده‌اند.

* بخش «قاب متفاوت» در ماهنامه «نماینده» نگاهی به سبک زندگی افرادی دارد که مسئولیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی یا هنری دارند. در این شماره نیز سبک زندگی «عبدالرضا مصری» نایب‌رئیس دوم مجلس از زبان او مورد بررسی قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه ماهنامه با شماره تلفن ۶۶۷۶۳۵۵۲ تماس بگیرند.

نظر شما