شناسهٔ خبر: 159102 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعیین تعرفه‌های مراکز درمانی خصوصی و دولتی باید عادلانه باشد

خالقی عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بیمارستان‌های خصوصی باید از انگیزه کافی برای احداث این مراکز برخوردار باشند تاکید کرد که تعیین تعرفه‌های مراکز درمانی دولتی و خصوصی باید مبتنی بر عدالت باشد.

به گزارش «نماینده»،بشیر خالقی، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه درحال حاضر تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی چهار برابر بخش دولتی است، گفت: این امری طبیعی است که تعرفه‌های بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی باشد، هر چند نباید چهار برابر افزایش داشته باشد، اما تعرفه این مراکز به دلیل عدم بهره‌مندی آنها از یارانه دولتی بالاتر است.

پزشکان برای احداث مطب متحمل هزینه سنگینی می‌شوند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون پزشکان برای احداث مطب متحمل هزینه سنگینی می‌شوند، همچنین تاسیس بیمارستان خصوصی نیز نیازمند تامین ساختمان و تجهیزات پزشکی از سوی سرمایه‌گذاران است و این در حالی است که مراکز درمانی دولتی با هزینه دولت به این امر مبادرت می‌ورزند.

وی تصریح کرد: وقتی قرار باشد بخش خصوصی با هزینه شخصی اقدام به تامین هزینه‌های لازم برای احداث بیمارستان کند، بنابراین این امری قابل قبول است که میزان تعرفه‌های آن نیز با تعرفه‌های بخش دولتی متفاوت باشد.

خالقی خاطرنشان کرد: البته تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی باید به دلیل تفاوت‌هایی که در نحوه تامین تجهیزات لازم و هزینه‌کردها دارند مبتنی بر عدالت و متناسب با شرایط آنها باشد.  

تعدادی از بیمه‌ها خدمات مراکز درمانی خصوصی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این مورد حائز اهمیت بوده، تفاوت در افرادی است که به دو بخش دولتی و خصوصی مراجعه می‌کنند، چرا که اغلب مراجعان به بیمارستان‌های خصوصی از افرادی هستند که از تمکن مالی بالاتری برخوردار هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سرمایه‌گذاران بیمارستان‌های خصوصی باید از انگیزه کافی برای احداث این مراکز برخوردار باشند، چرا که تعدادی از بیمه‌ها خدمات این بخش را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، به همین دلیل این امکان وجود دارد که در اداره این مراکز با مشکل جدی مواجه شوند.

نظر شما