شناسهٔ خبر: 159080 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قوه‌قضائیه با نمایندگانی که برای فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند با جدیت برخورد کند

سیدمحمدجواد ابطحی یک نماینده مجلس گفت: از قوه‌قضائیه می‌خواهیم که همان‌طور که تاکنون و در دوره آقای رئیسی با قدرت و قوت مضاعف با مفسدان برخورد کرده، به پرونده این نمایندگانی که به دلیل مسائل مالی ردصلاحیت شده‌اند، با جدیت بیشتری رسیدگی کند.

به گزارش «نماینده»،سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ردصلاحیت 90 تن از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل مسائل مالی از سوی شورای نگهبان، گفت: واقعیت مطلب این است که اگر پرونده‌ فساد مالی این تعداد نماینده مجلس، واقعی باشد، قطعا اینها محکومیت پیدا کرده‌اند و این طور نیست که فقط متهم باشند، شورای نگهبان نیز به صِرف اتهام، آنها را ردصلاحیت نکرده است، برای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، اصل بر برائت است و جایز نیست که به صِرف اتهام، ردصلاحیت شوند.

وی افزود: مشخص است که پرونده‌های این تعداد نمایندگان که به دلیل فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند، حتما دارای قرار مجرمیت و محکومیت است، بنابراین قوه‌قضائیه نیز در این مرحله کارش را به درستی انجام داده و استعلامات دقیقی در این حوزه به شورای نگهبان ارسال کرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد:  از طرف دیگر، از قوه‌قضائیه می‌خواهیم که همان‌طور که تاکنون و در دوره آقای رئیسی با قدرت و قوت مضاعف با مفسدان برخورد کرده، به پرونده این نمایندگانی که به دلیل مسائل مالی ردصلاحیت شده‌اند، با جدیت بیشتری رسیدگی کند. قوه‌قضائیه با نمایندگانی که برای فساد مالی ردصلاحیت شده‌اند با جدیت برخورد کند

ابطحی تصریح کرد: این طور نباشد که اینها فقط از حضور در انتخابات و کاندیداتوری منع شوند، بلکه پس از اتمام دوره نمایندگی‌شان به جرائم آنها رسیدگی شود تا در آینده، شاهد ارتکاب چنین جرائمی از سوی نمایندگان نباشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر معتقدم که برخورد با نمایندگانی که به جرم فسادِ مالی ردصلاحیت شده‌اند، موجب می‌شود تا نمایندگان در دوره‌های بعدی محتاط‌تر عمل کرده و بیشتر نسبت به مسائل مالی حساس‌تر باشند.

نظر شما