شناسهٔ خبر: 159063 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آموزش و پرورش برای ایجاد تحول نیازمند مشارکت مردم است

مدرسه در پیام مشترک وزرای کشور و آموزش و پرورش آمده است: امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نظام اجتماعی مهم و اثرگذار برای ایجاد تحول بنیادین و رسیدن به توسعه و تعالی، نیازمند مشارکت جامعه، مردم و مسؤولان است.

به گزارش «نماینده»،به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، پیام مشترکی توسط وزیران کشور و آموزش و پرورش صادر شد.

در این پیام آمده است: آموزش و پرورش به عنوان کانون خلق دنیای آینده، در اولویت امور قرار دارد و دانایی، رکن اصلی آموزش و پرورش و مسیر اصلی دستیابی به اهداف متعالی و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نظام اجتماعی مهم و اثرگذار برای ایجاد تحول بنیادین و رسیدن به توسعه و تعالی، نیازمند مشارکت جامعه، مردم و مسؤولان است و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی ماه 1372 در مجلس شورای اسلامی، به واقع تجلی عینی بسترسازی برای تحقق مشارکت و نظارت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.

ضمن قدردانی از تلاش‌های استانداران و مدیران کل به عنوان رؤسا و دبیران شوراهای آموزش و پرورش و اعضای  این شوراها در سراسر کشور، هفته بزرگذاشت شوراهای آموزش و پرورش را گرامی می‌داریم و در این فرصت مغتنم، همگان را به همفکری و همدلی افزون‌تر برای اجرایی شدن هر چه بیشتر ظرفیت‌های این قانون و تحقق اصل مشارکت فرا می‌خوانیم و بر پیگیری موارد زیر تأکید می‌نماییم:

1ـ تأمین زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تدوین برنامه‌ها مبتنی بر مضامین سند.

2ـ تقویت نقش و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و توجه ویژه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مفاد قانون شوراها و اجرای دقیق مصوبات آن به منظور استیفای حقوق آموزش و پرورش.

3ـ توجه ویژه به مقتضیات محلی و بسترسازی برای ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشتی با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش مناطق مرزی، کمتر توسعه یافته و عشایری از طریق اتخاذ تصمیمات دارای قابلیت اجرا و تحقق

4ـ تقویت اثربخشی شوراهای آموزش و پرورش در جلب، جذب و توسعه مشارکت‌های مردمی، دستگاه‌ها ، سازمان‌ها، نهادها، سرمایه گذاران غیردولتی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد در امر تعلیم و تربیت

5ـ شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت.

6ـ آگاه سازی و ترویج مفاد قانون شوراهای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی و استانی.

توفیق روزافزون اعضای شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور را در تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت از درگاه خداوند بزرگ خواهانیم.

نظر شما