شناسهٔ خبر: 159044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت خارجه باید سفیر انگلیس را اخراج می‌کرد نه احضار

سیدعلی ادیانی نماینده قائم‌شهر در مجلس با بیان اینکه سفیر انگلیس با حضور در یک تجمع غیرقانونی قواعد دیپلماتیک را زیر پا گذاشته از وزارت امور خارجه انتقاد کرد که باید نماینده لندن را اخراج می‌کرد نه احضار.

به گزارش «نماینده»، سیدعلی ادیانی نماینده قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 23 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی تهران گفت: سفیر انگلستان علاوه بر اعمال خط نفوذ، جسارت و پررویی را به حدی رسانده است که در عملیات میدانی و تجمع غیرقانونی حضور پیدا کرده اما توسط دستگاه انتظامی دستگیر شده است.

وی افزود:‌نماینده روباه پیر استعمار گویا هنوز بر این باورند که قجری‌ها و پهلوی‌ها در ایران حکومت می‌کنند در حالی که این حکومت جمهوری اسلامی است و حکومت پیشه شیران؛ پهلوانان و مجاهدان خداست.

نماینده قائم‌شهر در مجلس تصریح کرد: ملت بزرگ ایران دیگر اجازه نمی‌دهد کسی از پستان روباه پیر شیر بنوشد.

ادیانی با انتقاد از وزارت خارجه که نسبت به اقدام غیرقانونی سفیر انگلستان که فقط به احضار این دیپلمات بسنده کرده گفت: متاسفانه وزارت خارجه در این باره انفعالی برخورد کرده چرا که سفیری که خلاف قواعد دیپلماتیک وارد میدان شده را احضار کرده است در حالی که باید در جمهوری اسلامی و در کمترین زمان ممکن سفیر انگلستان اخراج  می‌شد.

وی گفت: جمعی که با محوریت انگلستان و سفیر لندن میدان داری کنند قطعا خبیث هستند.

نماینده قائم‌شهر در مجلس افزود: وزارت خارجه باید در این موضوع قوی، انقلابی و عزتمندانه برخورد می‌کرد. و فقط به احضار بسنده نمی‌کرد.

نظر شما